Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

LILLE ØK BIL MED HØJ INDSTIGNING

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2009 kl. 16:08

Hej -Jeg søger en lille økonomisk bil, men med høj indstigning, gr.dårlig ryg... Jeg har selv kikket lidt på Fiat panda og idea, da Opel Zafira og Renualt Senic er al for dyre. Har I andre forslag eller evt. om jeg helt skal undgå nævnte Fiat'er - Jesper Sidst rettet: 7/9-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

07-09-2009 kl. 16:40

Prøv en Hyundai Getz,den bliver du glad for.

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2009 kl. 17:03

Prøv en opel agila eller suzuki splash, er en og samme bil

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

07-09-2009 kl. 19:56

Jo en splash har faktisk en relativ høj indstigning - fandt netop denne model til min far istedet for hans gamle Berlingo

Sidst rettet: 7/9-09

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2009 kl. 20:08

Har selv haft flere pandaer, og giver Autobild ret, den er lavet i fortrinnelig kvalitet, den kører dejligt komfortabelt og man stiger godt ind og ud af den.

og en nypris på 100.000 kr, det er jo bare super!

splash/agila er også en rar bil, synes dog den var for dyr da jeg kiggede på den, start prisen var ok, men den reele pris for en bil på gaden kom for mit vedkommende for højt op i forhold til udstyr og motorkraft mm.

Sidst rettet: 7/9-09

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2009 kl. 13:13

Kaare Frank, hvad snakker du om??? Splash og Agila har stort set samme indstigningshøjde som en Panda. Det er da ellers mærkeligt, at der bliver solgt så mange af dem som invalidebil pga af den gode indstigningshøjde, men hvis du siger den ikke har det, så er du jo nok klogere end alle eksperter på det område...

Måske du skulle designe biler???

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2009 kl. 13:15

Kig på Getz, Panda, Splash/Agila det er små økobiler...

Jeg vil ikke kalde Zafira og Scenic økobiler, men du sidder højt i dem, men det gør du også i de små.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-09-2009 kl. 12:35

Ford Fusion.
Høj indstignng og imponerende økonomisk i især diesel versionerne.

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2009 kl. 17:05

Nå Jesper.... omkring hvad du skal vælge afhænger meget af din egen højde og drøjde, om du har lange eller korte ben, og især hvilken ryg lidelse du har, og hvor mange penge du har til det. selvfølgelig også om det har nogen betydning for dig hvilken bil og mærke det er. Er selv meget ryg syg med helt stiv rygsøjle og nakke. hvis det skal være den billigste bil på marked, vil jeg anbefalde dig en fiat panda, hvis du nemt kan komme ud og ind, har et godt sæde , specielt til dårlig ryg som skal aflastes, er hverken for hård eller blød, og en komfortabel affjeddering i bilen. Der næst kommer en pegouet bipper til 145.000, og fiat qubo fra 169000. Har selv lige købt en ford c- max, ford fusion er også en mulighed. De 4 sidst nævnte biler kan man næsten gå ind i og sæde højden er perfekt til ryggen. håber det her vil hjælpe dig lidt og at du tager ud og prøver at sidde og køre i nogle forskellige biler. Men ellers skriv her, så skal jeg forsøge at guide dig. Har selv tabt mange penge på forkert bil valg det sidste års tid

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2009 kl. 19:52

Yes Opel Meriva er ogå blandt de bedste hvad angår ind og udstigning.

mvh