Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lille ny bybil med plads til barnevogn

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-01-2009 kl. 12:08

Hej. Jeg har lovet en veninde at hjælpe til med at vælge hendes kommende bil. Hun er førsteganskøber midt i 30-erne, så et godt forsikringstilbud er en fordel, men ikke et ultimativt krav. Krav: - Det skal være en lille smart bybil. - Den skal helst ikke koste over 150.000 kr. - Den skal være ny (evt. demo). - 5 døre og plads til en lille barnevogn. - Aircon eller klima. Pt. er hun mest lun på en Colt. Dette skyldes, at den er billig, har gode forsikringstilbud og er godt udstyret. Jeg har bedt hende tjekke den nye Fiesta, da den er ret lækker, men med aircon og en fornuftig motor er den hurtigt over maksbudgettet. Andre muligheder: Grande Punto, Mazda 2 eller Ibiza. Alternativt en brugt mini-mpv, som f.eks. Nissan Note eller Opel Meriva, men de er måske lidt for dyre. Jeg har også forslået, at hun simpelthen går en klasse ned og dermed sparer lidt penge, men jeg er ikke sikker på, om der kan være en barnevogn i f.eks. en Splash/Agila eller en Panda. Har jeg overset et oplagt valg?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2009 kl. 16:14

Prøv at se på Opel Corsa.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

05-01-2009 kl. 14:40

Let brugt KIA CEED 1,4 eller søsteren Hyundai I30 - begge biler kan have en barnevogn i bagagerummet og kører rimelig økonomisk.

Skoda Fabia station car med et par år på bagen kunne være et alternativ.

Der kan absolut ikke være en barnevogn i en splash - men det er en fin bil at køre rundt i inde i byen.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2009 kl. 15:34

Det bliver vist op af bakke hvis hun skal have en Corsa med lidt udstyr, hvis hun vælger en 5-Dørs Enjoy i 1,2 med Aircon, nu er Opel jo så Prof. så de ikke har en prisliste på corsa på hjemmesiden, meget ringe i øvrigt, men mener den koster 156000,- + lev. 3680 + metallak 5000 + aircon 10000 + radio 5800 så 180480,- på gaden og jeg tvivler altså på at der er 30000 at hente i rabat på sådan en bil...

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2009 kl. 15:36

Jeg ville gå efter en Mazda 2 1,3 Advance 5-Dørs med Aircon, den ville hun godt kunne køve til under 150K og der er også mulighed for billig forsikring. Jeg synes denne er det bedste bud, ville ellers have sagt Fiesta, men bliver lidt sværere at holde på de 150K med aircon.