Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lille billig bil

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2009 kl. 22:11

Hey folks in here! Lad det være sagt med det samme, jeg aner nærmest intet om biler. Jeg er studerende og står i den situation at jeg nu skal pendle frem og tilbage mellem Århus og Odense 3 gange om ugen, og da DSB har valgt ikke lige frem at være billige, kunne det måske godt betale sig at investere i en lille vogn, jeg aner bare ikke hvad jeg skal vælge. Jeg tænker at den skal være driftsikker, køre pænt lang på literen og max. 100.000 kr. (gerne en bil som er et par år gammel) og når man søger på disse kreterier er der jo masser at vælge mellem, hvilket ikke gør forvirringen mindre. Har kigget i retningen af Peugeot 107, Toyota Aygo og den størrelsesordning. Er der nogen herinde som har nogen vise ord eller bare en smule almindelig rådgiving? På forhånd tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2009 kl. 22:39

Køb en ny bil med billig forsikring og finansiering hos forhandler !!
Mulige bud: Fiat Panda, Hyundai i20, Kia Picanto, Suzuki Alto.
Toyota Aygo, som du selv nævner, holder sikkert prisen bedst.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

25-08-2009 kl. 10:57

En sådan bil koster minimum 3.500 - 4.000 om måneden at eje. Bare så du lige kan starte med at sammenligne med det "dyre" DSB kort :-)

Fælles pendling kan selvfølgelig vende det økonomiske billede.

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2009 kl. 15:18

Hej Simon.

Jeg vil tro det bedste og det billigste er at køre tog fra århus til Odense, der er meget trafik på motor vejen og ofte kø og mange farlige situationer opstår. Så rejse tiden vil for det meste med toget også være en del kortere og du kan slappe af i toget og måske få kigget på nogle opgaver. Men er selvfølgelig dit valg....det med bil er en dyr affære. Syns du skal tænke alvorligt over om du nu også vil have bil, og spring så på toget til at begynde med, og tænk over hvad du vil og kan bruge rejse tiden til i toget.

obs.....hvis det nu er bil du vil have, har jeg fundet en under private her på bil basen til en yderst billig pris, citroen c1 fra 08 med 26000km og aircon, bilen er hvid og koster 85000kr rigtig godt køb og køre langt på literen. Link får du her.....http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Citro%c3%abn-C1-1,0i-5d.-Prestige_ID515508.htm
C1 er det samme som 107 og aygo
Mvh

Sidst rettet: 21/9-09

Sidst rettet: 21/9-09

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-09-2009 kl. 12:57

Gør som mange andre unge første gangs købere.. køb en 10 år gammel Toyota corolla med få km til billige penge.... de er umulige at slå ihjel og du kan næsten lave alt på dem selv, med en smule finger snilde..!!! Men det er dyrt at have bil, uanset hvor billig du køber dem... beregn årlig omkostninger (vægtafgift/forsikringer) og forventet brændstof forbrug, husk at når man for bil, så er det ofte´at man ikke kun bruger den til at pendle i... beregn ekstra km ind i dit brændstof regnskab, hver måned til småture ,-) og husk at få service udgifter med.!!! typisk kan 4-5000,- være nok!! Jeg tror desværre at du vil finde ud af at det er langt billigere at tage tog og bus...