Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Lille bil til 10.000-20.000 ?
Profil slettet
09-01-2010 kl. 08:17
Hej.
Vi er på jagt efter nr. 2 bil, som skal være en lille, billig kone-bil. Skal blot bruges til lidt handlen, afhentning af børn etc.. Ingen ture til Italien !
Er der noge, som har nogle gode råd ift sådan et køb - herunder :
- købe af privat eller erhverv
- mærke
- nogle tekniske/mekaniske ting, man skal være særligt opmærksom på.
Har ikke de store forventninger til sådan en bil, udover den gerne må være nysynet og holde 2-3 år uden for mange ekstra udgifter.
Mvh
Martin
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
09-01-2010 kl. 16:15
Det er ikke så meget bil man kan få for de penge. Men man kan være heldig og finde et fint eksemplar.
Jeg tror ikke i skal kigge så meget efter et bestemt mærke, da alle biler i den prisklasse både kan være noget værre møg eller en okay billøsning.
Hvis i kan finde en fornuftig bil hos en forhandler til den pris, ville det jo være okay. Men jeg er næsten sikker på at i kan finde noget bedre hvis i søger privat.
I den prisklasse skal man være obs på alt på bilen. Der kan være fejl på alt muligt. Jeg vil råde jeg til at få en fagmand med ud og kigge på de forskellige biler, så er der større chance for at i finder en okay bil, der ikke skal lave så meget ved.
Ydermere vil jeg anbefale jer at gå op til ca 30.000 kr. Så får i altså en hel del mere bil for pengene, der er mere sikker.
Mærker der nok er mere attraktive end andre:
Nissan Almera, Seat Cordoba/ibiza/Toledo, Toyota Corolla.
Men se jeg godt for, det kan være svært i den prisklasse.
Jeg tror ikke i skal kigge så meget efter et bestemt mærke, da alle biler i den prisklasse både kan være noget værre møg eller en okay billøsning.
Hvis i kan finde en fornuftig bil hos en forhandler til den pris, ville det jo være okay. Men jeg er næsten sikker på at i kan finde noget bedre hvis i søger privat.
I den prisklasse skal man være obs på alt på bilen. Der kan være fejl på alt muligt. Jeg vil råde jeg til at få en fagmand med ud og kigge på de forskellige biler, så er der større chance for at i finder en okay bil, der ikke skal lave så meget ved.
Ydermere vil jeg anbefale jer at gå op til ca 30.000 kr. Så får i altså en hel del mere bil for pengene, der er mere sikker.
Mærker der nok er mere attraktive end andre:
Nissan Almera, Seat Cordoba/ibiza/Toledo, Toyota Corolla.
Men se jeg godt for, det kan være svært i den prisklasse.
Profil slettet
10-01-2010 kl. 18:00
Jeg ville kigge på en toyota Starlet, den er flere gange kåret som det bedste køb, den er utrolig driftsikker, da ejerne passer godt på bilen og overholder service, rep m.m. Så får du også den gode Toyota kvalitet.
En ca. 12 år gammel bil kan fås til ca. 20.000 kr. privat
Denne her er lidt for dyr synes jeg, da samme bil kan fås hos en forhandler til samme pris.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Starlet-1,3-3d.-XLi_ID566969.htm
Sidst rettet: 10/1-10
En ca. 12 år gammel bil kan fås til ca. 20.000 kr. privat
Denne her er lidt for dyr synes jeg, da samme bil kan fås hos en forhandler til samme pris.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Starlet-1,3-3d.-XLi_ID566969.htm
Sidst rettet: 10/1-10