Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Lille bil - ca 50-60000.
Profil slettet
13-04-2008 kl. 16:04
Hej
Vores store bil skal byttes til 2 mindre biler.
Vi har derfor prøvet en Nissan Micra 1,2 visia 65 fra 2004 med 175000 km på tælleren - godt nok til 64900 kr men håber at kunne presse prisen lidt.
Er der nogen der har kendskab til bilen stærke og svage sider ?
Hvad skal vi specielt være på vagt overfor ?
Har den kørt for langt i forhold til alderen ?
Er reservedele dyre ?
Har den tandrem eller kæde ?
Har I andre biler i samme alder/pris som vi bør tage med i vores betragtninger ?
Hører gerne fra jer :)
Per Rasmussen
Profil slettet
23-12-2008 kl. 10:56
Hej
I det 3/4 år der er gået siden jeg oprettede tråden, er Carisma`en selvfølgelig ikke blevet yngre og nærmer sig hastigt nogle omkostningskrævende reperationer inden syn i april 2009
Jeg ved fra min mekaniker at udstødning, bremser, katalysator skal skiftes inden syn ( der kan jo sagtens komme flere ting til...) så jeg har valgt at den med sine 345000 km nu skiftes ud.
Fruens meget økonomiske Fiat Grande Punto 1,2 Active fra 2006 overgår standsmæssigt til mig og mine 120 km kørsel om dagen, og indkøbt er en demo-model Toyota Aygo 1,0 5 dørs som fruen får leveret en af de første dage i det nye år !
Jeg håber at økonomien vil trives med 2 - på papiret- økonomiske biler. Både brændstofsmæssigt og ejerafgiften er lav på begge biler - uden at jeg har tallene i hovedet .
Men det er jo altid lidt spændende med en ny bil :-)
...Selvom jeg godt nok har været glad for Carisma`en :-)
God jul til alle
Per
I det 3/4 år der er gået siden jeg oprettede tråden, er Carisma`en selvfølgelig ikke blevet yngre og nærmer sig hastigt nogle omkostningskrævende reperationer inden syn i april 2009
Jeg ved fra min mekaniker at udstødning, bremser, katalysator skal skiftes inden syn ( der kan jo sagtens komme flere ting til...) så jeg har valgt at den med sine 345000 km nu skiftes ud.
Fruens meget økonomiske Fiat Grande Punto 1,2 Active fra 2006 overgår standsmæssigt til mig og mine 120 km kørsel om dagen, og indkøbt er en demo-model Toyota Aygo 1,0 5 dørs som fruen får leveret en af de første dage i det nye år !
Jeg håber at økonomien vil trives med 2 - på papiret- økonomiske biler. Både brændstofsmæssigt og ejerafgiften er lav på begge biler - uden at jeg har tallene i hovedet .
Men det er jo altid lidt spændende med en ny bil :-)
...Selvom jeg godt nok har været glad for Carisma`en :-)
God jul til alle
Per
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005