Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Leder efter "høj bil" (hvor man sidder ret op og ned, frem for med benene strakt foran)..
Profil slettet
29-03-2008 kl. 18:25
Jeg leder pga. alvorlig rygskade (da jeg kører en del i mit job), efter en bil hvor man sidder lige op og ned, som man f.eks. gør det i en Citroen Berlingo. Den skal købes snart, brugt eller ny, og skal have mindst tre sæder (altså ikke varevogn). Den skal desuden have automatgear og mulighed for fartpilot. Jeg har ikke brug for en stor bil, og prisen må gerne være under 200.000, da jeg ikke har lyst til at investere meget mere end jeg får for min ret nye Citroen C1 Prestige. Jeg har kigget på Citroen, men deres nye Berlingo kommer først til sommer engang. Opel Zafira og Ford C-Max er for dyre med automatgear, VW Caddy og Matrix er ikke særlig pæne efter min mening. Det efterlader Ford Fusion - og eventuelle biler jeg ikke har hørt om. Er der nogen der kan give mig nogle gode råd?
Venlig hilsen, Tine
Karin Molin
bruger siden
12-01-2006
29-03-2008 kl. 21:42
Hej Tine
Jeg siden 2004, og efter 2 prolapser i lænden 1 2003, kørt i Renault Espace fra 1997, det er en stor 7 pers. men kan fås på gule plader.
Det er en bil man sætter sig ind i og IKKE ned i, og desuden kan føresædet drejes, hvis man har problemer med at komme ind og ud, udover disse egenskaber er det virkelig en utrolig dejlig bil. ´
mvh
Karin
Jeg siden 2004, og efter 2 prolapser i lænden 1 2003, kørt i Renault Espace fra 1997, det er en stor 7 pers. men kan fås på gule plader.
Det er en bil man sætter sig ind i og IKKE ned i, og desuden kan føresædet drejes, hvis man har problemer med at komme ind og ud, udover disse egenskaber er det virkelig en utrolig dejlig bil. ´
mvh
Karin
Joachim Hejslet Jørgensen
bruger siden
14-09-2006
24-04-2008 kl. 19:20
Vi er en familie på 5, som var på en længere jagt efter en bil hvor der uden problemer kunne være 3 børnesæder på bagsædet. Det kunne der i en Meriva. Derudover er den meget fleksibel og har rigtig god plads på både for og bagsæder. Vi er meget glade for bilen. Den har nu kørt ca. 40.000 km og har intet fejlet. Den kører relativt langt på literen. 17,3 i snit. (1.3 cdti). Den er købt i februar 2007 for kr 238.500,- incl. ekstraudstyr for 41.000,- Altså en rigtig god rabat, bl.a. på grund af flåderabat. Men også en fin ydderligere rabat. Vi har tidligere haft Opel Astra og Ford Mondeo, begge som st. cars. Men Merivaen overgår dem begge med mange længder. Så hermed er mine varmeste anbefalinger givet videre.