Bilbasen Forum
Langtursvogn
Peter Funder
bruger siden
06-01-2004
13-01-2008 kl. 20:51
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
14-01-2008 kl. 00:26
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Volvo-V50-2,5-T5-Summum-5d_ID552700047.htm
Peter Funder
bruger siden
06-01-2004
14-01-2008 kl. 10:44
Jeg kan se at Mercedes, Audi, BMW og Volvo er repræsenteret. Og jeg har kigget ihærdigt på BMW 530 og Mercedes E-klasse. Desværre rækker budgettet nok ikke til mere end aller højest 250.000 i 2008.
Er der mon nogen der kunne tænke sig at øse ud af erfaringerne omkring Mercedes E-klasse W210 E300TD, E270CDI, E320CDI eller BMW 530D? Den opmærksomme læser bemærker sikkert at der med vilje ikke er nogen 4 cyl. vogne. Og det skal der heller ikke være.
Jeg glæder mig til en masse input
Frank Christensen
bruger siden
08-01-2006
14-01-2008 kl. 11:17
Jeg har en 530d Touring fra 2002 med 130k på tælleren og den kan jeg anbefale. Der er kun een ting imod og den er forbruget som er en 12-13km/l men mere kan man jo nok ikke forvente af en 3l aut. diesel.
250k er nok lige i underkanten dog uden at være sikker på hvad priserne er på de ældre sedan modeller.
Anyway hk og moment kan godt mærkes i sådan en bil, men den er svær at holde under 100kmt. Ret lavt forbrug ved høje hastigheder og ingen støj overhovedet kun en brummen når den får spark.
Forresten så er DSC(specielt antispin) et must!!! Ellers bliver rundkørsler mm. sgu for farlige. Jeg ved ikke om DSC er standart på de ældre 530d'er.
/Frank
Tinus Christensen
bruger siden
24-03-2006
15-01-2008 kl. 10:53
Lars Stjernholm
bruger siden
06-01-2004
15-01-2008 kl. 11:14
Motoren er nok noget af det stærkeste Mercedes har lavet.
Se efter rust.
Held med købet.
Profil slettet
15-01-2008 kl. 16:05
Profil slettet
24-01-2008 kl. 15:10
Efter min mening skal du have en E270 eller en E320 og den skal være en avagarte model efter 1999 det er klart den flotteste.
Hvis du vil have en W210 skal du bare være opmærksom på at den har fået lavet rust.
Jeg syntes ikke at en mercedes er en dyr bil at køre i når man tænke på den luksus og motorkaft man får. Stumper til mercedes er for det meste meget billige jeg køber altid orginale dele, jeg har været ude for flere gange at uorginale dele har været dyre ind orginale.
Vægtafgiften om året ligger på omkring 6500 kr
Forsikring igennem FDM ligger på 7500 med en selvrisiko på 2300
Den køre i snit omkring 13-14 km pr. liter
Ang Rep. så hvis man forstiller sig det værste skulle ske og motor og gearkasse bryder fuldstændig sammen så undersøgte jeg den gang jeg købte bil hvad den ville koste hvis man skulle have en ny motor i.bare for en sikkerhed skyld.
Der var en virksomhed i jylland som hentede disel motor i Tyskland.
Han sage at den gang havde han en 2.7 cdi motor og gear kasse som havde kørt 53.000km med garanti og incl. indlægelse i bilen ville det koste 50.000kr. men så ville bilen også være så god som ny.
Med venlig hilsen
Martin Petersen
Sidst rettet: 30/1-08 (af administrator)
Profil slettet
27-01-2008 kl. 18:03
Profil slettet
Profil slettet
29-01-2008 kl. 19:30
Peter Bertelsen
bruger siden
29-01-2008
29-01-2008 kl. 20:30
Alexander Meyeendorff
bruger siden
26-11-2004
16-02-2008 kl. 18:20
Jeg har selv købt en 530d Touring fra 2003 med 300.000 km. For 255.000 kr. Bilen køre som en drøm, og 13 km/l blandet kørsel.
Købte den fordi min far og min Onkel har samme bil, og har haft det i mange år uden problemer.
Mesteren
Profil slettet
18-02-2008 kl. 22:55
i modsætning til BMW er mercedes kvalitet hvad angår interiør især langt højere, i en rengjort gammel taxa der har gået et stykke over 300.000 er det ikke til at se at flere tusinde mennesker har slidt i sæder og håndtag!
volvo føles meget letliggende på motorvejen, men er absolut ingen dårlig bil, her er der bare en mere udpræget følelse af brugen af plastik... sammen lign dette "IKEA-møbel" med en tysk egetræsskænk...
210'eren er kendt for rust i døre, dette er 50/50 nogle er gennemtærede andre er slet ikke påvikede af dette problem. køber du den som brugt taxi "hvliket du roligt kan gøre" så sørg for at det IKKE er en KBH taxa, du ved hårde accelerationer og hårde nedbremsningen plus et stort udskifte af chauførrer, find en der har kør på landet, du ved lange lige stræk. hvis den ellers er plejet ok, vil motoren føles som absolut ny ved 300.000km, men skiftining af gummibøsninger i ophæng, til motor (3stk.) og til gearkasse er nødvendigt (kan klares for nogle tusinde) da bilen ved huller i vejen kan støje lidt rigeligt.
Personligt mener jeg du skal tage 210'eren om du så vælger 270 eller 320 er op til dig. begge gode motorer især 320'eren der dejligt kultiveret ved alle situationer. som beskrevet er volvo'en for let liggende som langturs bil, og BMW magter ikke så mange km som mercedes'en. Mercedes laver måske verdens bedste dieselmotorer, eftersom de siden 40'eren har vidst at de skulle bruges til hyrevognskørsel, politi, el. ambulance. Mercedes har altid været kendt for at "over-do" deres motore. altså gøre dem meget stivere og langt mere holdbare en egentligt nødvendigt.
vh Lasse
Profil slettet
21-02-2008 kl. 19:57
Profil slettet
21-02-2008 kl. 20:04
Profil slettet
03-08-2008 kl. 14:58
Min drøm er bestemt en MB E-320 W211 st.c. med V6´eren. Ellers en BMW 530d st. car i nyeste aftapning.
Dog har jeg måske allerede drømmebilen: Ny Passat Tdi 170 DSG st.c. , som ihvertfald gjorde sommerferien til Italien og Frankrig til en drøm.