Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Langtursvogn

Peter Funder

Peter Funder
bruger siden
06-01-2004

13-01-2008 kl. 20:51

Jeg vil gerne have en lækker langtursbil. Jeg har ikke det store behov til hverdag, men vil alligevel gerne have en stor bil. Det kan sagtens være en sedan. Jeg glemte at sige at jeg absolut ikke er til fransk og italiensk. Jeg kan se at Mercedes, Audi, BMW og Volvo er repræsenteret. Og jeg har kigget ihærdigt på BMW 530 og Mercedes E-klasse. Desværre rækker budgettet nok ikke til mere end aller højest 250.000 i 2008. Er der mon nogen der kunne tænke sig at øse ud af erfaringerne omkring Mercedes E-klasse W210 E300TD, E270CDI, E320CDI eller BMW 530D? Den opmærksomme læser bemærker sikkert at der med vilje ikke er nogen 4 cyl. vogne. Og det skal der heller ikke være. Jeg glæder mig til en masse input Sidst rettet: 14/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

14-01-2008 kl. 00:26

en Volvo V50 T5 det er en enormt dejlig bil perfekt til langturs bil

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Volvo-V50-2,5-T5-Summum-5d_ID552700047.htm

Peter Funder

Peter Funder
bruger siden
06-01-2004

14-01-2008 kl. 10:44

Jeg glemte at sige at jeg absolut ikke er til fransk og italiensk.

Jeg kan se at Mercedes, Audi, BMW og Volvo er repræsenteret. Og jeg har kigget ihærdigt på BMW 530 og Mercedes E-klasse. Desværre rækker budgettet nok ikke til mere end aller højest 250.000 i 2008.

Er der mon nogen der kunne tænke sig at øse ud af erfaringerne omkring Mercedes E-klasse W210 E300TD, E270CDI, E320CDI eller BMW 530D? Den opmærksomme læser bemærker sikkert at der med vilje ikke er nogen 4 cyl. vogne. Og det skal der heller ikke være.

Jeg glæder mig til en masse input

Frank Christensen

Frank Christensen
bruger siden
08-01-2006

14-01-2008 kl. 11:17

Hej

Jeg har en 530d Touring fra 2002 med 130k på tælleren og den kan jeg anbefale. Der er kun een ting imod og den er forbruget som er en 12-13km/l men mere kan man jo nok ikke forvente af en 3l aut. diesel.

250k er nok lige i underkanten dog uden at være sikker på hvad priserne er på de ældre sedan modeller.

Anyway hk og moment kan godt mærkes i sådan en bil, men den er svær at holde under 100kmt. Ret lavt forbrug ved høje hastigheder og ingen støj overhovedet kun en brummen når den får spark.

Forresten så er DSC(specielt antispin) et must!!! Ellers bliver rundkørsler mm. sgu for farlige. Jeg ved ikke om DSC er standart på de ældre 530d'er.

/Frank

Tinus Christensen

Tinus Christensen
bruger siden
24-03-2006

15-01-2008 kl. 10:53

Jeg er enig i de forskellige betragtninger. Jeg har en 2001 MB E320CDI T til salg for under 250,000 kr. her på bilbasen Den bedste bil jeg nogen sinde har haft. Komfort, power og plads i samme pakke. Desværre skal mine kone være selvstændig = lav indtjening = ingen mercedes. Dog er driftsomkostningerne højere end en normal bil! Luxus koster! Men jeg køber en 320CDI igen en dag (og ikke 220 eller 270)!

Lars Stjernholm

Lars Stjernholm
bruger siden
06-01-2004

15-01-2008 kl. 11:14

Kan se at en skriver at E300DT er træg,Godt 8 sekunder til 100km/t,ved jeg ikke helt hvor mange benzinbiler der klarer den ved et lyskryds og især ikke dens moment ved en overhaling.
Motoren er nok noget af det stærkeste Mercedes har lavet.
Se efter rust.
Held med købet.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2008 kl. 16:05

hørt mht. til xantia'en.. kogen af vejen...hen til lossepladsen

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 15:10

Hej jeg har en MB E270 avagarte st.car og det er den bedste bil jeg har haft.
Efter min mening skal du have en E270 eller en E320 og den skal være en avagarte model efter 1999 det er klart den flotteste.
Hvis du vil have en W210 skal du bare være opmærksom på at den har fået lavet rust.
Jeg syntes ikke at en mercedes er en dyr bil at køre i når man tænke på den luksus og motorkaft man får. Stumper til mercedes er for det meste meget billige jeg køber altid orginale dele, jeg har været ude for flere gange at uorginale dele har været dyre ind orginale.
Vægtafgiften om året ligger på omkring 6500 kr
Forsikring igennem FDM ligger på 7500 med en selvrisiko på 2300
Den køre i snit omkring 13-14 km pr. liter
Ang Rep. så hvis man forstiller sig det værste skulle ske og motor og gearkasse bryder fuldstændig sammen så undersøgte jeg den gang jeg købte bil hvad den ville koste hvis man skulle have en ny motor i.bare for en sikkerhed skyld.
Der var en virksomhed i jylland som hentede disel motor i Tyskland.
Han sage at den gang havde han en 2.7 cdi motor og gear kasse som havde kørt 53.000km med garanti og incl. indlægelse i bilen ville det koste 50.000kr. men så ville bilen også være så god som ny.
Med venlig hilsen
Martin Petersen

Sidst rettet: 30/1-08 (af administrator)

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2008 kl. 18:03

Jeg har lige solgt min E320T CDI. Det var den 3. W210 som jeg havde, og vil absolut overveje at anskaffe en igen, hvis jeg kan finde en med et fornuftigt speedometer. Den er bundsolid og skruet godt sammen. Minimal vedligeholdelsesomkostninger på trods af mange kørte km. Drivlinien volder sjældent problemer. Dog har der været problemer med rust i nogle af årgangene. Men til dato den bedste bil jeg har haft. Gå efter en avantgarde, priserne er i øvrigt på vej ned da der er ved at være mange af 211-modellerne på markedet.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2008 kl. 17:37

fås ikke bedre end hvad?

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2008 kl. 19:30

hvad med en audi A6 tdi, den er tidsløs og utrolig flot. og der bliver kigget efter den. Den har fået gode anmeldelser som brugtvogn´.

Peter Bertelsen

Peter Bertelsen
bruger siden
29-01-2008

29-01-2008 kl. 20:30

Jeg har en BMW 530D, årgang 2000 - det er kun en ting at sige: SuperAuto med bundtræk der ikke fås bedre!!!

Alexander Meyeendorff

Alexander Meyeendorff
bruger siden
26-11-2004

16-02-2008 kl. 18:20

Hej.

Jeg har selv købt en 530d Touring fra 2003 med 300.000 km. For 255.000 kr. Bilen køre som en drøm, og 13 km/l blandet kørsel.

Købte den fordi min far og min Onkel har samme bil, og har haft det i mange år uden problemer.

Mesteren

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2008 kl. 22:55

W210 270 er en rigtig langtursvogn.. Personligt glæder jeg mig hver gang jeg skal på en længere tur i denne bil, og i sær hvis det er på motorvej. det er svært at fornemme hastigheden man kører ved, og bilen ligger dejligt "tungt" på vejen, dvs man har en følelse af at bilen ligger som plantet. pladsen har jeg intet at sætte på, eftersom der altid har være RIGELIGT til 4 mennesker med absolut fuld opbakning. motoren og gearingen er rigtigt godt skruet sammen, den har sine "gode" kræfter lige omkring 2000, og du får intet mere ud af i en acceleration at sparke den hele vejen til 4500, faktisk er det en langsomere acceleration en ved de 2000 - 2800. så når du triller igennem alperne ved 110 har du ingen problemer da 110kmt svarer til 2200 omd. og masser af kræfter.

i modsætning til BMW er mercedes kvalitet hvad angår interiør især langt højere, i en rengjort gammel taxa der har gået et stykke over 300.000 er det ikke til at se at flere tusinde mennesker har slidt i sæder og håndtag!

volvo føles meget letliggende på motorvejen, men er absolut ingen dårlig bil, her er der bare en mere udpræget følelse af brugen af plastik... sammen lign dette "IKEA-møbel" med en tysk egetræsskænk...

210'eren er kendt for rust i døre, dette er 50/50 nogle er gennemtærede andre er slet ikke påvikede af dette problem. køber du den som brugt taxi "hvliket du roligt kan gøre" så sørg for at det IKKE er en KBH taxa, du ved hårde accelerationer og hårde nedbremsningen plus et stort udskifte af chauførrer, find en der har kør på landet, du ved lange lige stræk. hvis den ellers er plejet ok, vil motoren føles som absolut ny ved 300.000km, men skiftining af gummibøsninger i ophæng, til motor (3stk.) og til gearkasse er nødvendigt (kan klares for nogle tusinde) da bilen ved huller i vejen kan støje lidt rigeligt.

Personligt mener jeg du skal tage 210'eren om du så vælger 270 eller 320 er op til dig. begge gode motorer især 320'eren der dejligt kultiveret ved alle situationer. som beskrevet er volvo'en for let liggende som langturs bil, og BMW magter ikke så mange km som mercedes'en. Mercedes laver måske verdens bedste dieselmotorer, eftersom de siden 40'eren har vidst at de skulle bruges til hyrevognskørsel, politi, el. ambulance. Mercedes har altid været kendt for at "over-do" deres motore. altså gøre dem meget stivere og langt mere holdbare en egentligt nødvendigt.

vh Lasse

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 19:57

V50'eren er for letliggende på vejen til at være en decideret langtursbil... i forhold til Mb avantgarde eks.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 20:04

BMW's køreegenskaber/svingegenskaber er helt klart bedre en mercedes, og der er intet at diskutere når vi snakker alm. personvogne. F1 er så en anden snak:) Tag en samtale med vognmanden der betaler regningerne på bilen istedet for chauføren der kun kører den. Mercedes dieselmotorer har en speciel lyd, og personligt mener jeg også 530d er mere støjsvag. men vi kommer ikke uden om at mercedes har den største pose erfaring hvad angår produktion af motorer der kan klare flest kilometer..

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2008 kl. 14:58

Bare lige for at tage en halvgammel tråd op som vel er evig aktuel:
Min drøm er bestemt en MB E-320 W211 st.c. med V6´eren. Ellers en BMW 530d st. car i nyeste aftapning.
Dog har jeg måske allerede drømmebilen: Ny Passat Tdi 170 DSG st.c. , som ihvertfald gjorde sommerferien til Italien og Frankrig til en drøm.