Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kvaliteten på Audi

Kasper Frydenlund Hansen

Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007

13-03-2008 kl. 02:12

Hejsa. Jeg går og overvejer at købe en Audi da jeg er helt vild med Audier i det hele taget...:-) Min svoger havde en A4 2,5 TDI og den var vildt lækker. Jeg har 2 problemer med køb af Audi og det er: 1. Høje priser 2. kørt mange killometer Jeg syntes de koster rigtig mange penge og så har de som regel kørt langt. Det spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med er om de virkelig er alle de penge værd og kan man stadigvæk sælge dem til en ordentlig pris, hvis man nu skal sælge? Og så har jeg hørt at man skal lade være med at købe biler som har kørt over 200.000 km, men gælder det også for Audi? de fleste af dem som er til salg koster enten for mange penge eller også har de kørt over 200.000 km. Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd. Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Frydenlund Hansen

Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007

13-03-2008 kl. 02:28

Hvor meget måtte du give for motoren?

Har lige været inde og kigge på dataophug.dk og de motorer de har er kun 1,6 liters. Jeg kunne godt tænkte mig en Audi med minimum 2,0 liters motor.

Kasper Frydenlund Hansen

Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007

13-03-2008 kl. 02:38

Det havde jeg ikke lige set...:-)

Motoren kan vel også godt holde til at kører over 200.000 km? Kan de ikke? Er der noget man skal være opmærksom på når man kigger på 2,8 V6 motorer?

Morten Enevoldsen

Morten Enevoldsen
bruger siden
17-08-2006

15-03-2008 kl. 17:25

Vi er mange der er helt vilde med audier. Min bror har haft en 80 i en årrække. En vinterdag hvor det var glat røg han i autoværnet med sin. Han fik en meget kraftig ridse ved fordøren og hængselet. Jeg troede at nu måtte den da ruste. Det gjorde den ikke. Han kørte med den ridse i flere år. Jeg var målløs!

Jeg kørte selv dengang i en VW Vento, som jeg nåede at runde 376.000 km i. Den gik fint også til sidst. Men rusten var et forfærdeligt problem. Så jeg nåede at reparere rust i den spand for 30.000 kr. Det er det bare ikke værd.

Jeg havde altid drømt om en Audi og besluttede mig så for en A4 2.5 TDI, Avant, Quattro, med skind og fartpilot og alle de andre lækkerier. Inden købet prøvede jeg 3 andre 2 med automatgear. De var vildt sløve. Så med mindre du har god tid, så hold dig fra automatic. Men de 2 med manuel kasse gik som en drøm. Jeg valgte at hente min i Tyskland. Men det gør jeg ikke igen. Det var for meget arbejde for de ca. 10.000 jeg sparede. Men jeg fik en masse fedt udstyr i den.

Bilen havde gået 210.000 (1998) og jeg fik den for ca. 186.000 kr alt inklusive på DK plader. Det var OK, men ingen bargain.

Nu hvor jeg har kørt i den i et ½ år, er jeg blevet om muligt endnu mere glad for den. Det er en sejtrækker. Det vil sige jeg er ikke først ude fra lyskrydset, men når jeg går i 3 gear trækker den som bare f..... også i glat føre og regn. Det ville en forhjulstrækker ikke kunne.

Min bror har nu en A4 2.4 Avant. Og den bruger meget gummi på fordækkene. Det håber jeg at undgå med quattro.

Men jeg er rigtig glad for den. Men regningerne er voldsommere end på min gamle folkevogn. Gør op med dig selv om det er det værd. Jeg har nu handlet mig til en deal hvor jeg hos Alm Brand forsikr. giver 6500 i fors. Det er kun lidt højere end for min Vento som elitebilist.

Held & lykke med din jagt.

Morten