Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
konkretisere og priotere jeres kriterier for bilvalget og få seriøs hjælp !!!
nikolaj Sunesen
bruger siden
06-01-2004
26-01-2008 kl. 10:54
Hej
et lille opråb, så det hele ikke bare "vander ud".... eksempel fra bla. igår:
(ikke for at hænge ham her ud, men bare som eksempel)
"Hej jeg er i den lykkelige situation at jeg skal have mig en ny bil.
Max prisen er 500.000 (ny eller brugt) St car.
Jeg har kigget på div modeller det sidst halve år.
peugoet 407, Toyota avensis, Honda Acord tourer, ww passat, Honda crv
Hvad ville i vælge hvis det var jer?"
Det er så herefter at de sædvanlige standard indlæg kommer: det skal være Toyota - nej siger den næste det skal være Ford - nej siger den tredie det skal absolut være Audi eller Volvo. Og VUPTI så har alle mærkerne mere eller mindre været nævnt, hvor nogen fortæller at de har bare været så glad for deres, mens andre kan en modsat historie.
Derfor skal indlæggene indeholde konkrete og prioterede kriterier for bilvalget:
økonomi: hvad vil du bruge på en bil, kørselsbehov og evt krav til km og alder
design og type - altså hvilke kan man umiddelbart tænke sig. Vælg til og ikke fra. Nogle mærker og modeller bliver måske allerede udelukket her.
features: hvad forventer du bilen skal indeholde indenfor sikkerhed, udstyr
man kan egentlig blive ved med at nævne faktorer, der har indflydelse på bilvalget.
Hjælpen til bilvalget bliver blot mere kvalificeret, jo mere der i indlægget er prioteret ønsker til den kommende bil.
Det var blot min pointe - jeg var træt af at læse de samme standard salgstaler hver gang (jeg kunne godt forestille mig at der var nogen der har anbefalet toyota eller franske biler flere hundrede gange).
Så husk at svaret som regel ikke bliver bedre en spørgsmålet..
nikolaj
nikolaj Sunesen
bruger siden
06-01-2004
26-01-2008 kl. 10:57
retfærdigvis skal det nævnes at han havde udvalgt enkelte biler, og alligevel kóm der salgstaler for andre modeller alligevel !!