Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kommende enlig mor har brug for bil der er billig i drift.....

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2008 kl. 21:28

Hej jeg er en "pige" på 38 år der har haft kørekort siden jeg var 18 år. Og har brugt det regelmæssigt siden. Min mand har i alle de år stået for vores bilforsikring. Nu skal vi skilles så jeg mangler lidt vejledning mht. økonomi og alm. fornuft ved køb af min egen bil. Da jeg skal overtage vores rækkehus er mit budget meget stramt men jeg har måske mulighed for at låne noget ekstra i forbindelse med omprioritering/gældsovertagelse. Min mand vil købe mig en gammel bil men jeg er ikke så vild med ideen da jeg jo vil være afhængig af hjælp når den går i stykker. En nyere bil kan jo også gå i stykker meeen risikoen er jo mindre. Så min økonomi er at jeg har brug for en bil der er billig i forsikring og vægtafgift. Den skal være billig i rep. Mit behov er: Hente børn hos deres venner, køre børn til sport. besøge familie, køre i skoven o.lign med hunden. Og selvfølgelig indkøb. Altså ikke mange kilometer men alligevel skal vi nogle steder der ville gøre at en bil ville hjælpe meget. Nogen gode ideer til en kvinde......

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2008 kl. 22:00

Hej som der bliver skrevet er Fiat Panda oplagt for dig. Man kan få en panda fra 2003 med under 50.000 km til 65000, det er bare billigt.

Den er billig at købe, at fylde benzin på, at reparere etc., og hvis tandremmen skulle springe er det bare på med en ny. Så "idiot" sikker er den. Normalt bliver en motor smadret ved det.

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 14:10

Hvorfor købe en bil der er 5 år gammel og kørt 50.000 km når du kan købe en ny til 99.990,- ??? I mit hoved virker det total dumt!

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 21:16

Hej Jette.
Jeg vil forholde mig skarpt til de kriterier du nævner ....
Du har ingen forsikringsmæssig ancinnitet, da din man har sørget for forsikringerne i jeres ægteskab.
Dvs. du starter fra "bar bund" med en tårnhøj kasko med mindre du finder et tilbud hvor forsikring samtidig er billig.
Fiat, Skoda, Chevoret, Mitsubishi ( og sikkert flere ) har ordninger med billig forsikring hvis du køber ny bil .
Jeg er på linie med Fiat og vil anbefale en Panda eller Punto som godt valg.
Har selv en Grande Punto 1,2 active 5 dørs. Rigtig god pigebil . Kvik og med god plads til børn. Billig i reservedele og drift.
Per Rasmussen

Sidst rettet: 2/3-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-03-2008 kl. 10:56

Køb seneste udgave af Autobild.dk i din lokale bladkiosk for 25 kr.
Her finder du en sammnelignende test af Fiat Panda, Kia Picanto og Toyota Aygo - dvs. tre af de absolut billigste biler på markedet pt.
Det er selvfølgelig ikke god stil af afsløre konklussionen før tid, men jeg gør det altså alligevel.
Fiat Panda vinder, Kia Picanto bliver nummer to, og Toyota Aygo må nøjes med en sidsteplads.
Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at Fiat Panda også er bedste valg for dig, men hvis du læser testen, får du et overblik over de enkelte bilers styrker og svagheder.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-03-2008 kl. 16:10

Hej Kasper.

Det er det jeg mener med, at "det ikke er ensbetydende med, at Fiat Panda også er bedste valg for dig".
Panda vinder især testen pga. en mere rummelig kabine.
Men hvis rummeligheden ikke er vigtig, kan man måske med fordel vælge en af de to andre.
Hvilken bil der samlet vinder sådan en test er ikke så vigtigt, som hvordan bilerne klarer sig i de kategorier, som er vigtige for en selv.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2008 kl. 17:02

hvad med Kæde istedet for tandrem og 3 års garanti istedet for 2 år på Fiat, Det har måske ikke noget at sige, jeg mener at den test er ret ringe, ja jeg har læst den og jeg mener at Aygoen er bedst i test.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-03-2008 kl. 20:15

Ejet den ene og kørt i den anden...Panda er klart den af de to der er mest plads i !!!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

04-03-2008 kl. 20:33

Fiat Panda, Kia Picanto, Renault Clio, men allerbedst er det nok helt at lade være medmindre du kan holde til en gennemsnitlig udgift på 3000 dkk/mnd... Hvis du kører meget lidt kunne du evt lease en lidt større bil og have din biløkonomi lagt i faste og bekymringsfrie rammer de næste 3 til 4 år.

Se evt http://fleggaard-leasing.dk/

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-03-2008 kl. 08:33

Hej Preben

Kig ned ad dig selv - du er ikke en pige!!
Når det ovenstående er dit første indlæg, er der en del, der peget i retning af, at du ikke har lånt din profil ud til din kone.
Er det ikke et lidt uhæderligt udgangspunkt for at forsøge at indgå en handel?
MVH Ulrik.

Sidst rettet: 5/3-08