Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Komfortabel, økonomisk (drift) og god bil til overkommelig pris.

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2007 kl. 18:28

Hej alle, Jeg har nu en periode ledt efter en erstatning for min lille Suzuki Ignis Sport, idet jeg kontinuerligt kører lange afstande med større og mindre mængder udstyr i bilen (til arbejdsrelaterede gøremål) og mildest talt får hovedpine og kulder af larmen fra bilen, når hastigheden overstiger de 120 km/t. ;-) Jeg ejer et firma, så måske er der muligheder den vej? (erhvervsbil), og ønsker en bil som både er lækker og komfortabel (komfort betyder meget, men design er ligeså højt prioriteret), som dog også kører okay på literen og i det hele taget ikke bliver fanget i alle de nye afgifter osv. Gule plader kunne sagtens være på tale, men hvide plader ville være at foretrække. Jeg leder i første omgang efter brugt bil. Jeg har kigget på en Alfa 166 længe(!), men må sige at det kun er 'value for money' ud fra perspektivet; 'lækker bil for få penge' der lokker. Er glad for Alfa (og 100.000,- til 140.000,- for en klassebil er da heller ikke dårligt?), men får igen og igen råd om at lade være pga. driften. Dernæst kiggede jeg på en Suziki Grand Vitara - igen Value for money - men efter en prøvetur, blev jeg meget skuffet over køreevne, larm i bilen (naturligvis fordi den har åbent bagrum) og generel ydelse. Altså: HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP. Hvor finder man en komfortabel, design-minded, driftsikker, og god bil med mere plads og mindre larm (helst ingen) end en Suzuki Ignis Sport, til et prisleje omkring 100.000-150.000,-? (helst nærmere 100 end 150 ;-)). Ser frem til at høre fra nogen... :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Ravn

Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004

12-11-2007 kl. 22:27

Hej - jeg har rundet 200.000 km i en Alfa 166 2.5 V6, og ja den er nok lidt dyrere i benzin og service end lidt mere almindelige biler, men du får 100% pay-back i design, køreegenskaber og ikke mindst køreglæde :-)
Overvej en 166 med 5-cyl diesel, ikke så karismatisk motor, men i praksis stærk, og bedre driftsøkonomi

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg