Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Købe ny C-max eller ej?

Lars Stampe

Lars Stampe
bruger siden
20-06-2008

16-01-2010 kl. 08:28

Vi har haft en Passat stc i 4 år nu så går så småt og kigger efter en ny bil. Har i den forbindelse været forbi vores lokale Ford mand og en ny c-max er i øjeblikket meget let at forhandle ned i pris (der kommer jo en ny model til efteråret). Vores Passat er fra 06/03 (har kørt 241000km) og jeg har fået en byttepris der hedder 145.000,- Ser man alene på vejl. udsalgspris på en C-max ja så er der vist ingen tvivl om at det er en god pris. Men er det så også det i længden? Er det mon en god idé at skifte Passaten nu eller vil det økonomisk måske være bedre at beholde den et par år mere? Her tænker jeg mest på at der ikke har været nogen reperationer i de 4 år vi har haft den så det kommer der vel på et tidspunkt.... Kopling, udstødning, ophæng, bremer osv. holder jo nok ikke evigt :-) På den anden side så er der jo en del mere afskrivning på c-max de næste par år. Vil lige sige at skifter vi nu, ja så beholder vi nok den nye i en 4-5 år. I øvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med C-max? Mvh, Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-01-2010 kl. 08:38

Hej Lars.

Hvis du udelukkende fokuserer på økonomi, så er der ingen tvivl; Du skal beholde din gamle bil.

Du har selvfølgelig ret mht. reperationer, men tænk på at du "smider" nemt 50-80.000,- i afskrivning det første år, til de penge kan du skifte mange ophæng,bremser osv.

Hvis du er så fornuftig/kedelig :-) , at du sætter et evt. afdrag på en ny C-max ind på en konto og venter 2 år, så kommer du ud med et langt bedre regnestykke til den tid.

En anden ting er jo så om du vælger UDELUKKENDE at fokusere på økonomi :-)

Sidst rettet: 16/1-10

Lars Stampe

Lars Stampe
bruger siden
20-06-2008

16-01-2010 kl. 10:45

Hej Henrik og Carsten.

Tak for jeres svar. I har fuldstændig ret i at de økonomisk vil være mest rentabelt at beholde Passaten. Og Carstens sidste kommentar mht. rabaten vil jeg helt sikkert tage med i mine overvejelser. Den rabat man opnår nu vil de selvfølgelig beregne brugtprisen ud fra når jeg skal ud at sælge den igen. Måske man bare skulle vente og så købe den nye C-max når den kommer til efteråret... Desværre er bytteprisen jo nok så en del højere :-)
Men er der nogen der har erfaringer med C-max? Og som vil dele dem her?
Vi er en familie med 2 børn (3 og 6 år) så umiddelbart virker den som en fin bil til vores behov. Det bliver 1,6tdci modellen da vi kører 25000+ om året i denne bil (hvis det bli'r).

Lars

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-01-2010 kl. 17:55

Hej lars....Ja man kan sige både for og imod...et eller andet sted tror jeg at jeg vil vente til den nye kommer og så tage en af dem der har kørt som demo i 3mdr, find til den tid en der passer jer i farve og udstyr ved en eller anden forhandler, og få så taget toppen af pris. Ny model med sidste nye teknik er vel altid at foretrække. Om muligt så forsøg at sælge passaten privat i de 8-9mdr der går inden C-max kommer. Hvis i er heldige at få solgt, så køb en billig bil til at køre i i ventetiden. Måske er i tvunget til at tage en byttebil ind på passaten, men alt dette her er bare en muglighed i har for at slippe billigere......ta lige et kig på penge og privatøkonomi, der står noget om hvordan man skal undgå at tage de dyre afskivninger på bilen.....Håber i kan bruge det til noget, men om ikke andet kan det måske sætte et par tanker igang

Obs Lars....Kan godt afslører at jeg i 7mdr 09 købte en C-max 1,6tdci (90hk) trendcollection i kosksmetal, med sports sæder, indstigningslister, p-watch, 17alu ford fælge, 4vinterdæk, Xtra tonede ruder bag. Pris 257..... Måske kan du så herudaf se hvordan det tilbud du har fået ser ud. Købte i ren handel

Mvh

Sidst rettet: 16/1-10

Lars Stampe

Lars Stampe
bruger siden
20-06-2008

17-01-2010 kl. 09:53

Hej,

Tak til alle for jeres bidrag. Det ender nok med den fornuftige økonomiske betragtning. Altså at beholde den gamle dyt... Tror dog lige vi kører en tur i en c-max i morgen. Det kan jo være den sælger sig selv hvis forhandleren er villig til en endnu lavere byttepris.
Har i øvrigt også en kammerat der lige har købt en c-max 1,6tdci til 250000 i ren handel. Så de er vist til at snakke med.