Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Købe nu eller vente?

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 11:04

Nu er jeg ikke så vild med Fabia modellen, så det bliver ikke den jeg skal have, hvis jeg bytter.

Andre forslag?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

29-12-2006 kl. 11:20

Hey!

Hvis det er samme motor som i fx. Opel Mariva altså 1,7 CDTI 100 hk vil jeg IKKE anbefalde den. Det er en gammel Isuzu konstruktion og den lyder som en gammel Ford Transit fra 1982. Mener ikke den har commenrail indsprøjtning men "kun" direkte indsprøjtning.

Hvis du er tilfreds med din 307'er. Hvad så med en ny igen?. De har ofte tilbud på en HDi - de hedder vist performence nu og en særlig billig 92 hk model findes også!. Der har været rabat på 10.000 kr!. Koster cirka 245.000 i 5 dørs og 260.000 i stationcar. Men ofre de sidste 13.000 og køb en 1,6 HDI med 110 hk. Det er en perle af en dieselmotor!. Og den har FAP altså partikkelfilter og den betyder måske noget i fremtiden mht. gensalgsværdien.

En C4 HDi er kåret af Penge og Pivatøkonomi som een af de billigste biler totaløkonomisk.

Ellers tænk anderledes. Overvej den nye Kia c'eed med 1,6 CRDI motor og 115 hk. Kommer til at koste cirka 235.000 kr. Større end en Golf og med 7 års garanti. Måske ikke nogen køremaskine men billig og driftsikker. En stationcar er også på vej. En Sonata 2,0 CRDi kan også fåes for næsten samme penge som en ny Peugeot 307.

Mvh Morten

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 14:00

Du går ikke galt i byen, hvis du køber i Opel Astra 1,9. Det kan jeg sige med sikkerhed, den kører godt og har ikke en tendens til at holde på værksted. Hvis det var mig, ville jeg dog nok købe en Opel Vectra. Der er jo også altid den Nye faceliftet Fiat Stilo som er en utrolig lækker bil og til en fornuftig pris, og så skal der nok komme nogen og sable den ned fordi der var mange fejl på stiloen da den lige kom frem, men det er rigtig mange år sidan og disse fejl er rettet og det er en bil der kører godt, så hvis du kan affinde dig med at der står Fiat på din bil bør dette være en seriøs kandidat.

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 17:10

Tak for alle jeres svar.

Ja, jeg vil helst have en st. car, da det er rart med noget ekstra plads og den er jo ikke så dyrere end en sedan.

Og jeg skal kun have en bil.

Hvis jeg vælger at skifte bliver valget nok mellem en Astra Wagon eller en 307 HDI.

Astra Wagon 1.9 kører kun ca. 18 km på literen, hvor 1.3 kører omkring 21. (og hvis jeg vælger 1.9, så vil jeg nok ikke helt spare 15.000 kr. om året)

Jeg er dog stadig meget interesseret i at høre om den evt. nye 1.7, herunder hvad den kommer til at koste. Jeg har nemlig fået tilbudt een, hvor der er nogle forhandlere, der har lavet en fælles import, hvor jeg derfor kan få den noget under prisen. Er bare ikke helt 100% klar over endnu, om det godt nok er en CDTI eller bare en "alm" diesel?

Jeg har forespugt en Opel forhandler, men de vidste endnu ikke om den kom til landet. Han lovede dog at kontakte Opel Danmark, for at høre herom. Så jeg afventer spændt svar.

Godt nytår.

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 17:13

Hans, hvad er det, der for dig, taler i mod en Astra?

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2006 kl. 21:38

Hej Tommy

Lige et par tillægsspørgsmål.
Astra H. (hvad står h for?)
Den jeg har hørt skulle komme er en Astra Wagon, og vist kun med omkring 90 HK, er det mon den samme vi taler om?
Ved du hvad den ca. kører pr. liter?

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2006 kl. 09:32

Ved nogenlunde godt hvad jeg kan få for den hos forhandleren. Men jeg har nu tænkt mig at sælge den privat, det burde give lidt mere. Jeg har i øvrigt allerede smidt den på siden her.

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2007 kl. 16:41

Hej Tommy
Jeg har nu fået at vide fra en Opel forhandler, at Opel Astraen 1,7 ikke kommer til landet, da de mener, at den prismæssigt vil komme til at ligge for tæt på 1,9´eren.

Ved du noget andet end ham, jeg har talt med?
mvh
Anders

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2007 kl. 17:05

Køb dig da en brugt 307 diesel samme alder som den du har nu. Der burde du kunne spare en del penge og alligevel få en bil der føles kraftigere.. så hvis du er glad for 307 så køb da en igen

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2007 kl. 22:49

Hej Tommy
Tak for hjælpen.
Ja, jeg overvejer også en 1,9. Var ude hos en forhandler i går for at ville prøve en tur, men han kunne ikke finde nøglen til den, så jeg må kører igen...:-) (han var heller ikke stolt ved situationen, ha ha)

Kan du huske hvad forskellen er på limited og Enjoy?

Men hvis du finder en demo, så sig endelig til :-)
mvh
Anders

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2007 kl. 20:29

De vil give 30 t.kr. i rabat på en ny bil, så der er ikke meget at spare på denne.

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2007 kl. 13:15

Hejsa
Min situation er den at jeg lige har fået nyt arbejde, hvorfor jeg får lidt længere på arbejde. Ca. 130 km pr. dag.

I april i år købte jeg en ny Peugeot 307 1,6 st. car. benzin. (har nu kørt ca. 30.000 km. i den)

Som følge af mit jobskifte føler jeg at det vil kunne betale sig at skifte til en dieselbil, selv om jeg godt ved, at jeg nok vil komme til at tabe lidt for meget på min nuværende bil.

Jeg har regnet ud, at jeg ca. kan spare 15.000 kr. om året i brændstof ved at skifte til en diesel, selvfølgelig afhængig af, hvilken dieselbil jeg evt. vælger.

Men hvad mener I, bør jeg skifte nu eller skal jeg vente?

Jeg har lidt kig på en Opel Astra Wagon.
Lige nu er der en 1.3 og 1.9 model.
Jeg har hørt noget om, at der snart skulle komme en 1.7 model til DK, altså i diesel.
Er der nogle af jer, der har hørt om dette er korrekt og i givet fald, hvad den vil komme til at koste?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Anders