Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af VW Passat TDI

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2007 kl. 16:08

Jeg har en VW Passat 1.9 TDI Variant 130 hk Highline Tiptronic 2002 på hånden. Bilen har kørt 430 t.km. og er passet med alle service. Der er ilagt fabriksny motor samt gearkasse kørt 40 t.km med garanti i endnu 1 år. Der er skiftet bærearme, trækaksler samt en del andet på bilen. Er der noget at være nervøs over, for jeg gider ikke reparationer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

13-07-2007 kl. 20:39

Hej DU

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal give for bilen.
Men du skal jo huske på at alt på bilen er jo slidt, undtagen motoren.
Så du skal nok ikke være overrasket hvis der opstår problemer med det elektriske i bilen, og diverse andre ting. Der er immervæk en del forskel på en bil der har kørt 150.000 kontra en der har kørt 430.000.
Men hvis prisen er tilpas meget lavere end andre tilsvarende biler med laver km-tal, kan du da godt købe den.
Hvis det er en frikørt taxi, skal du jo også regne med noget hårdere kørsel end en alm bil.

Men ellers er det en velkørende bil vil jeg sige.

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

13-07-2007 kl. 22:33

Jeg går ud fra det er en frikørt taxi. En vogn som har kørt 430Tkm skal du nok forvente at der bliver nogle rep's på, på trods af motor og gearkasse er udsk. Hold dig fra frikørte Københavner taxi'er, de har levet et hårdt liv.

Kører selv i en magen til dog fra 2004 (280TKm) og ny gearkasse for 30.000 km siden. Har ikke haft nogen problemer, bilen kører super godt. Imellem 15-16 km/L hvis du kører pænt.

Uanset ville jeg få vognen checket hos FDM eller et VW Værksted før køb. Selve modellen får mine varmeste anbefalinger.

MVH