Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af Toyota avensis med eller uden automatgear

Profil slettet

Profil slettet

04-11-2009 kl. 00:39

Hej Forum Jeg skal have ny bil, og har efter lang tids søgen låst mig fast på enten en Toyota Avensis 2.0 sol st fra 10/2006 (den faceliftede) eller en Toyota Avensis 2,4 aut fre 2/2005. Mit problem er dels at jeg ikke kan gennemskue hvad der er det bedste valg på den lange bane, og dels er jeg bekymret for holdbarheden af automatgear Bilen skal holde i 6-8 år, og det er her at jeg i min uvidenhed bliver bekymret for automatgear modellen. Er automatgearkassen på avensis lige så stærk sm den manuelle ? Jeg spørger lidt i blinde, i håb om at få lidt gode input og høre om jeres erfaringer med de nævnte modeller. Hilsen Lars Sidst rettet: 4/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2009 kl. 09:36

Hej Lars.

Hvis jeg forsøger at læse lidt imellem linierne i det du skriver, så lader det til, at du klart helst vil have automatgear modellen, men at du overvejer at vælge manuelt gear i stedet pga. driftsikkerheden.
Har jeg ret i det?

Hvis jeg har ret, så skal du klart vælge en model med automatgear.
Hvis du er mest glad for at køre med automatgear, bliver du aldrig rigtig glad for den anden, og hvad hjælper det så, at der måske er en anelse mere vedligehold på automatgear.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg