Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Køb af Skoda Octavia RS?
Dan Nielsen
bruger siden
09-04-2005
19-05-2007 kl. 14:11
Hej,
Jeg går i tankerne om at købe mig ,som overskriften siger, en Octavia RS sedan. Her tænker jeg på modellen før den faceliftede dvs en 2004 model.
Jeg har været ude og prøve den og synes den kører rigtig lækkert, god komfort, tilpas udstyr og fantastisk motor.
Hertil ville jeg så spørge om der er noget man skal være opmærksom på sådan en bil? Og evt om jeg har overset nogle andre biler i samme klasse som jeg måske ville få endnu mere køreglæde udaf?
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-05-2007 kl. 16:12
Det er helt sikkert en lækker bil.
Det du skal være mest opmærksom på, er at den højst sandsynligt er blevet kørt meget hårdt.
Man vælger jo ikke en RS model, hvis man altid kører stille og roligt.
Hvis du køber den ved en forhandler, så sørg for at få den tjekket hos FDM. Alle fejl skal så rettes af forhandleren på garantien.
Uanset om bilen er helt nysynet, så finder FDM altid et eller andet, så et tjek er ofte en meget godt ide.
Alternativer kunne være en Leon eller Focus i racerudgaverne, men Skoda'en er klart mest rummelig og dermed mere brugelig.
Det du skal være mest opmærksom på, er at den højst sandsynligt er blevet kørt meget hårdt.
Man vælger jo ikke en RS model, hvis man altid kører stille og roligt.
Hvis du køber den ved en forhandler, så sørg for at få den tjekket hos FDM. Alle fejl skal så rettes af forhandleren på garantien.
Uanset om bilen er helt nysynet, så finder FDM altid et eller andet, så et tjek er ofte en meget godt ide.
Alternativer kunne være en Leon eller Focus i racerudgaverne, men Skoda'en er klart mest rummelig og dermed mere brugelig.