Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af brugt bil

Lukas Hughes

Lukas Hughes
bruger siden
27-07-2023

08-08-2023 kl. 11:31

Kære Bilbaen.

Min kæreste og jeg er nået til et punkt i livet hvor en bil vil være rart. Det er første gang vi køber, og vi er lidt i vildrede over hvilken bil vi skal købe, så jeg søger ny mod klogere mennesker, og spørger herinde.

Hvor mange km er for mange, hvor gammel bil er god ide at købe, benzin eller diesel, osv.

Jeg kører 90 km i alt fra mandag til fredag. Fra Vericenteret i Risskov til banegården i Silkeborg. Ca 10 km by og 34-35 km motorvej.
Vores forældre bor 45+ km væk og vi har fri adgang til et sommerhus der ligger ca 160 km væk.
Vores budget ligger på 130.000 kr, der kan dog lægges 10k oveni, hvis bilen er helt perfekt.
Vi har ikke adgang til laderstander, heller ikke igennem plugshare.

Det jeg egentligt leder efter er nogle bud på biler, som i vil anbefale, og måske også jere egen erfaringer med første gangs bilkøb.

Vi vil fortrække forhandler, da ingen af os har forstand på biler.
Modeller vi har kigget på: Renault Clio Stc og Citorën c3, begge diesel variation.

På forhånd tak for hælpen

Kh den kæmpestore bilnoob

Dette indlæg blev 08-08-2023 11:32 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-08-2023 kl. 19:13

Det er udmærkede forslag du selv kommer med. Men sørg for det ikke er 75 hk versionerne. De er altså for træge i dagligdagen.

Alternativer kan være Opel Crossland, Reanult Captur, Peugeot 2008.

Fokuser på klime/aircon, fartpilot gerne adaptiv, håndfri, baksensor/kamera og evt træk. Kan du finde noget med aktiv laneassist, så er det altså mega aflastende, men det tror jeg ikke er kommet i det prisleje endnu.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Friis Rasmussen

Per Friis Rasmussen
bruger siden
06-11-2020

12-08-2023 kl. 07:45

Vi har købt en Nissan Micra 0.9 ig-t, som på mange måder er at sammenligne med Renault Clio.

Samme størrelse og samme motor.
Om man kan lidt den er en smagsag, min pointe er blot at en diesel ikke altid er nødvendig for at få en god kørselsøkonomi.
Vi var på tur til Ungarn i den og kørte på den gode side af 20km/l, og det er jeg godt tilfreds med.
Bevares - en tilsvarende diesel kører måske +5km/l og diesel er (stadig ) billigere. Men hvordan er fremtidsudsigterne for diesel ??? Man hører og læser meget om brændstofafgifterne, der er nok ikke nogen facitliste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bhavay jain

Bhavay jain
bruger siden
16-08-2023

16-08-2023 kl. 10:07

test

Dette indlæg blev 16-08-2023 10:09 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg