Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia modeller kontra Mazda?

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 08:43

Hej allesammen vi har lige fået øjnene på for Kia modellerne. :-) Det er jo smukke biler at se på, billige biler i indkøb men hvor driftsikker er de biler??? Er der nogle her i dette forum som har en del erfaringer med Kia? gerne både positive og negative. En kollega fortalte mig at de er udstyret med mazda motor er det korrekt? Håber i kan bidrage med en hel masse, for jeg er helt vil med deres modeller, men udseende er jo ikke nok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

17-01-2008 kl. 09:48

Igen vil jeg anbefale Mazda Premacy. Du får en lidt nyere Kia Carens til samme pris, men det er først i de seneste årgange, at der er forventninger til Kias kvalitet. Med Mazda ved du, hvad du får - med en fire-fem år gammel Kia er du på noget mere usikker grund.
Det er korrekt, at mange koreanske biler er udstyret med motorer udviklet af Mazda og Mitsubishi, men bygget på licens. Men - motoren gør det ikke alene. Og en ældre Kia? Jeg ville ikke turde. Nu kommer der sikkert en masse Kia-ejere after mig.
Min Farfar røg som en skorsten og blev 93. Det får mig heller ikke til at begynde at ryge...

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 10:05

he he tak for din samligning, det kan da forståes. Du mener altså en nyere Kia skulle også være ret go, ???bare ikke de lidt ældre modeller

Ja vi skal da ud og prøvekøre dem begge, det er nemlig lige nøjagtigt den model Kia vi kunne tænke os, godt gættet :-)

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 10:40

Tak fr dit tilbud, men vi ved ikke endnu om vi er nødt til at kigge efter en bil med automatgear, det ved vi om et halvt års tid, når min mand har været igennem en del genoptræning efter en rygoperation.

Må jeg være så fræk og høre hvorfor du vil af med din Kia?

Jeg er jo intresseret i at høre om folk er tilfreds med de biler eller om man skal la´være med dette mærke

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 11:19

Det er en bil jeg har fået i bytte. Derfor skal den sælges nu.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

17-01-2008 kl. 17:07

Jeg aner ikke om en ny KIA er god - men det påstår de selv, når de tilbyder 5-7 års garanti.
Jeg personligt er ikke moden til at forsøge mig frem med en koreansk bil, ville til enhver tid "spille sikkert" og vælge Mazdaen;-)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-01-2008 kl. 21:35

Køber man ikke en KIA fordi, den er billig i indkøb (rettelse - købte man ikke etc, jeg anerkender C'eeds og den nye Carens eventuelle kvaliteter, og især deres garanti) - men helt ærligt, købte man ikke den gamle Carens/Picanto/Rio etc. fordi de var billige? Det har da aldrig været biler, der satte hjertet i brand...
(Det har en Mazda Premacy omvendt heller ikke, men som brugt og fra 2002-3 koster de omtrent det samme. Så er der da ikke noget reelt valg??)