Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Inspiration søges til bilkøb!
Profil slettet
09-09-2008 kl. 12:55
Jeg står snart og skal ud at købe ny bil, og jeg kunne godt tænke mig at høre andres idéer mht. valget!
Har pt. en ældre Opel Corsa 1.4... Denne er jeg godt træt af - bl.a. pga. udseendet, rust og manglende servo.
Når ovennævnte er solgt ønsker jeg at bruge 100.000 kr. +- 20.000 kr. på udbetaling. Om jeg betaler kontant eller vælger en mindre udbetaling hver md. vides endnu ikke.
Umiddelbart er mine foretrukne valg de nyeste modeller af Suzuki Swift, VW Polo, VW Golf, Seat Altea på gule plader, Seat Leon, Peugeot 206 CC, Mini etc.
Nogle forslag? Hvilke biler ville I købe for ovennævnte pris? Mht. motor er minimumskravet 1.6 motor og max 2.0 (bl.a. pga. benzinforbrug og forsikring), og bilen skal helst være så ny som muligt (max fra 2004).
Sidst rettet: 9/9-08
Sidst rettet: 9/9-08
H P
bruger siden
06-01-2004
28-09-2008 kl. 11:24
Hej Christian.
Hvis du er privat bilkøber, så er mit råd at du skal gå laaangt uden om en bil på gule plader. Den har en strafafgift på ejerafgiften (2500-5000 pr. år)afghængig af totalvægten, og den dag du skal sælge den, så er der ikke mange købere, det betyder en forholdsmæssig høj afskrivning.
Og hvis du har pengene så kan det ALTID betale sig at betale bilen kontant, du kan jo vælge at spare op det eventuelle afdrag du sparer.
Vedr. bilen, så prøv at kør forbi Fiat og se den lille Panda 100HP den er sjov,kvik og du kan få en næsten ny bil til 150K
Hvis du er privat bilkøber, så er mit råd at du skal gå laaangt uden om en bil på gule plader. Den har en strafafgift på ejerafgiften (2500-5000 pr. år)afghængig af totalvægten, og den dag du skal sælge den, så er der ikke mange købere, det betyder en forholdsmæssig høj afskrivning.
Og hvis du har pengene så kan det ALTID betale sig at betale bilen kontant, du kan jo vælge at spare op det eventuelle afdrag du sparer.
Vedr. bilen, så prøv at kør forbi Fiat og se den lille Panda 100HP den er sjov,kvik og du kan få en næsten ny bil til 150K