Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-11-2007 kl. 20:17

Der burde være bedst økonomi i at købe diesel-udgaven.
Men når det så er sagt, så er forskellen nok så lille, at jeg ikke kan forstå, at du vil lade de håndører bestemme, om du vil have den ene eller den anden.
Diesel og benzin udgaven kører meget forskelligt, så hvis du prøver dem, vil du helt sikkert foretrække den ene frem for den anden.
Du burde købe den, som du bedst kan lide.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

04-11-2007 kl. 22:20

Det burde på sigt være billigst at køre diesel. Jeg mener at huske at den lille diesel ingen tandem har, men derimod en knastkæde.
Den trækker forbavsende godt og Grande Punto er idag i en størrelse hvor den kan udgøre det for familiens bil nr. 1.
Men prøv både benzin og diesel. Det den ene mangler i moment har den til gengæld i mindre motorstøj.
God fornøjelse.

Sidst rettet: 4/11-07

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2007 kl. 16:13

fra imorgen er der kun 73 øre i forskel på benzin og diesel, husk lige det ! så der skal køres langt flere KM før det kan betale sig.

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

05-11-2007 kl. 16:55

Nu er der jo flere mulige sammenligninger. Benzinerne fås i 4 udgaver (65 - 120 hk) og dieselerne i 3 (75 - 130 hk). Over 10 år har brændstofbesparelsen tjent merprisen rigeligt ind, hvis vi sammenligner på samme ydelses- og udstyrsniveau. Noget andet er så dieselernes højere moment, der giver følelsen af mere trækkraft end benzinere med samme hk-ydelse. Det bliver man glad for. Moderne dieselmotorer holder mindst lige så godt som benzinmotorer. Eneste ulempe er at dieselerne er længere tid om at få varmet kabinen op. Mit råd - tag en diesel.