Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars R. Sam

Lars R. Sam
bruger siden
06-01-2004

03-11-2007 kl. 09:41

VW passat TDI kører kanon, god gensalgs pris, Opel den ruster

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-11-2007 kl. 14:44

Så vidt jeg ved har 2,2 motoren i vectra kæde i stedet for tandrem. Også en god ting på vedligeholdelsesbudgettet.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

03-11-2007 kl. 18:38

Det er ikke et let valg, for bilerne har hver deres fordele.

Mazda og Mondeo kører mere sporty end Vectra. Dog er forskellen ikke så voldsomt stor, hvis du vælger en Vectra fra efter faceliftet (dvs.en 2005 udgave).

Der imod er Vectra klart den bedst rustbeskyttede af de tre. Både Mondeo og Mazda 6 har haft nogle rustproblemer, hvor imod Vectra nok er en af de biler på markedet, der har den absolut bedste rustbeskyttelse.

Mondeo og Vectra er klart større og mere rummelige end Mazda 6, ligesom de også byder på bedre komfort og mindre kabinestøj.

Mazda 6 med 2,3 liters motoren trækker suverænt. Jeg har aldrig prøvet Vectra med 2,2 motoren, men ihvertfald halter Mondeo langt efter de to, hvis du vælger den med 2,0 motoren.

Du kan nok finde Mondeo'en lidt billigere end de andre to, men hvis du skal have en som matcher dem på motorkraft, skal du vælge en 2,5 V6. Men den motor mangler Mondeo ikke trækkraft.

Jeg vil ikke anbefale nogen af de tre, da det er tre lækre biler, som hver især gør det rigtig godt.