Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-10-2007 kl. 17:16

Hej.
Jeg er selv fornylig blevet far og har måttet erkende, at man aldrig har plads nok i bilen. Derfor bør du simpelthen vælge den så stor som muligt.

Særlig i den første tid, hvor du ofte skal transportere barnevognen, bliver bilen hurtigt for lille.

Jeg kører selv i en Mazda 5. Der er jo en såkaldt praktisk familiebil med bl.a. skydedøre og justerbare bagsæder.
Men babagerummet er så småt, at du dårligt kan klemme en barnevogn ind - og hvis du endelig får den derind, er der ikke meget plads til bagage.

Det var helt ærligt noget bedre i min gamle Mondeo st.car.
Den er så lang, at barnevognen kan stå på langs i den ene side af bagagerummet, så du har den anden side fri til øvrigt oppakning.

Du kan sagtens finde en meget fin Mondeo med få km indenfor dit budget, hvis du vælger modellen i en årg. 1998-2001.
Faktisk kan du finde en model til ca. 70.-80.000 kr, så der stadig er lidt luft i budgettet bagefter.

Ud over pladsen er sådan en Mondeo også utroligt velkørende, og mange af dem er udstyret med aircon, hvilket er et must, hvis du skal transportere børn i bilen til sommer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-11-2007 kl. 10:42

100.000 lyder ikke tosset, der kan man sagtens finde noget fint.

Ford Mondeo årgang 98-01 som søren også nævnte (Fint forslag)
Ford Focus årang ca 2000-2003
Opel Astra årgang 99-03
Opel Vectra årang 99-02
Nissan Primera år 98-02
Toyota Avensis år 98-01
Peugeot 406 98-01

Det er bare ud og prøve de forskellige og se hvad der passer jer bedst.

Og tillykke med den kommende familieforøgelse....

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-11-2007 kl. 11:43

hold dig langt væk fra franske biler der er simpelthen for mange elektriske fejl

jeg synes da også disse biler kunne være en mulighed

Hyundai Elantra (96-01)

Mazda 626 (97-02) ksn fåes som 7 personers

Volvo V40 (96-03 eller 04)

Fiat Marea (97-02) så vidt jeg husker

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2007 kl. 16:23

Kig efter en ford mondeo eller en fiat marea. På ford skal du tjekke rust, på fiat´en skal du tjekke det elektriske. Gå efter en model med aircon eller klima, det vil du ikke fortryde til sommer. Har selv haft begge biler, var egentlig mest glad for Fiaten og den holdt prisen

Lars Landbo

Lars Landbo
bruger siden
28-11-2006

02-11-2007 kl. 08:39

Hej Peter.

Jeg er selv den usandsynlig heldige ejer af en Toyota Yaris Verso. Det er vigtigt at du læser Verso. Det er absolut ikke den smukkeste bil på markedet, men vi kører gennemsnitligt omkring 19 km./l (diesel). Vi kan være 2 voksne og 2 børn + alt til en sommerferie i sommers til Italien. Vi havde selv telt med endog.
Du får en fantastisk komfort i bilen, ikke mindst bagi hvor der er fantastisk god plads til børnene. Bilen er ikke køn, men hvem fanden bekymrer sig om det.
Vi havde et uheld med vores bil, idet en toppakning desværre røg EFTER garanti perioden var uløbet. Toyota accepterede UDEN NOGEN ærgelser at det var Deres ansvar, og repererede bilen uden omkostninger for os.
Jeg kommer aldrig til at køre andet en Toyota. De kan virke dyre i indkøb, men det er ligesom Miele husholdningsmaskiner. Man får virkelig fuld valuta for pengene.
Jeg håber du vil prøve en Yaris Verso. Det er den fedeste bil økonomisk og pladsmæssigt.
Så kan også du få Yaris....hahahaha.

Held og lykke
Lars Landbo