Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2007 kl. 07:59

hej jeg har en lille Audi A2 3L tdi der har kørt 189000 km i sølv metal, har lige fået ny kobling og ny gearkasse-cd radio -nysynet- kører min 30 kml. kan ikk få den under !!!!! har en lille ridse på hb dør og lidt på bagkofanger og den koster kun 135000kr

ps. ikke fordi jeg er audi vw fan....hold jer langt væk fra franske biler (har prøvet) tyske går man aldrig fejl af lige undtaget Ford man sku tro de var lavet i frankrig

20222789

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

30-10-2007 kl. 19:20

Jeg ville vælge en Hyundai Getz 1,5 CRDI,den nye 4 cyl.den kan du i dag få til under 150000 kr,med a/c,så vidt jeg husker,har selv haft den gamle 3 cyl.i 3 år,70000 km uden andre omkostninger end alm.service,som ikke er så dyrt som mange påstår,ca 18 ører pr.km.værditab 52000 kr på 3 år.
Derudover er det en bil hvor du sidder høj,med et godt udsyn.

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2007 kl. 04:25

Hej Michael

Vi har en Corsa med CDTi motor (75 HK) som bil nummer to. Den er tre måneder gammel og jeg har kørt de fleste af ca. 5500 kilometer i den.

Jeg er særdeles tilfreds med bilen, og de reservationer andre har givet udtryk for vedrørende styrtøjet, kan jeg overhovedet ikke genkende. Jeg syntes, der er god føling med bilen og jeg skal ikke konstant koorigere eller være "over den". Bilen er monteret med 17" fælge og om det har indflydelse, ved jeg ikke.

Jeg kører cirka 100 km dagligt på landevej til/fra arbejde. Bilen er generelt støjsvag, men under acceleration kan motoren høres, men aldrig irriterende højt. Ved almindelig landevejskørsel er den en fornøjelse. Skal der overhales hurtigt, er en nedgearing nødvendig.

Motoren har turbotøven, som især er markant, når motoren er kold. Jeg kan stadig gå i stå, men er blevet bedre til at finde balancen mellem koblingspunkt og hvornår motoren tager fat.

Brændstoføkonomien er endnu ikke oppe på de angivede 21,7 km/l, men efterhånden som motoren bliver kørt til nærmere det sig.

Jeg sidder godt i bilen og instrumenteringen er overskuelig og logisk indrettet. Dog har volumeknap til radio og regulator til ventilation samme størrelse/udformning og sidder ovenover hinanden på miderkonsollen, så i begyndelsen blev der skruet op for volumen, når der skulle ventileres og omvendt. Det er løst ved, at jeg betjener radio via betjening på rattet.

Pladsforholdene er gode og bagsædet rummer fint to barnestole med benplads, samtidig med at forsæderne er indstillet til to voksne. Bagagerummet er vel gennemsnitligt for den størrelse bil, og kan rumme de nødvendige ting.

Bilen er udstyret med a/c som ekstraudstyr og det er vi glade for, men det koster. Sikkerhedsmæssigt er bilen veludrustet, men er heldigvis ikke blevet testet (og bliver det forhåbentligt ikke).

Vi prøvede/så på andre biler i samme størrelse (Fabia/Colt/206/Yaris) og vores primære årsag til valget af Corsa var det uhåndgribelige "stor-bils-fornemmelse". Efter prøveturen stillede vi os ud og så på bilen og tænkte; "er den virkelig ikke større, for den virker sådan". Pladsen, kørselsindtrykket og komforten er en større bil værdigt.

Jeg kan kun anbefale Corsaen som pendlerbil, vi er meget glade for vores.

Held og lykke med biljagten.

Jan H

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2007 kl. 16:52

Har du overvejet at tage din frue med ud og se på en skoda octavia? Ser vi bort fra skoda-historien(!) er der jo faktisk tale om en vw. Jeg kører selv en combi 1,9 tdi 90 hk, motorvejskørsel, 150 km dgl. Kører 16-18 km/liter, ved denne type kørsel er serviceintervallerne lange (40-45.000). Standard-udstyrspakken er fin (air-con m.v.) og kvaliteten ER tysk.
Jeg synes du skulle prøve at overtale hende, på trods af hends modvilje...
Og så er jeg jo snart færdig ned at pendle, så min er til salg......

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

03-11-2007 kl. 10:43

Har ikke nærlæst "tråden" kig lidt på FIAT Grande Punto 1.3 mjet, 5 dørs active, 5 stjerner i NCAP og nu standard med ESP- fra Kr. 155.000,- +.