Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2007 kl. 09:12

Det lyder jo til at du har bestemt dig for golfen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

29-10-2007 kl. 09:33

Hej Morten

Ja det lyder som om du har bestemt dig! Husk man skal også købe bil med hjertet - ellers bliver man aldrig helt glad.

Jeg kører selv Seat Leon (den nye model) - dog en benziner, så kan ikke fortælle meget om 1,9 tdi andet end den er lidt grov i forhold til andre dieselmotorer. Har selv fornyelig prøvet Kia Ceed 1,5 CRDI og den kører fint og absolut et fornuftigt køb (til prisen) - men ville ikke skifte den ud med min Seat Leon.

Der står et par stykker til salg indenfor din pris kategori og jeg syntes du skal prøve den inden du køber bil. Der står jo ikke mange Golf'er til salg til max 235.000, så udvalget er småt.

Golf'en er dog en lækker bil, så jeg forstår godt dit dillema, men man betaler også en del for mærket. Men tag en weekend ud af kalenderen og prøv alle de biler du overhovedet kan nå - det er eneste vej frem.

/Morten

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

29-10-2007 kl. 10:44

Golf er en glimrende bil.
Den er velkørende og især interiørkvaliteten er lækker.
Som du selv nævner, er motoren dog et problem.
Den gamle 1,9 med 105 hk er altså voldsom forældet i fht. stort set samtlige konkurrenter.

Måske kan du finde en 2,0 TDI, som er klart bedre.
Ellers burde du måske se efter en Octavia af den seneste udgave. Den er også rigtig dejlig.