Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

lars Christensen

lars Christensen
bruger siden
17-04-2005

25-10-2007 kl. 14:28

Jeg har stået i samme situation som dig et par gange og har nøjagtig de samme behov for bil.
Jeg har følgende erfaringer som jeg vil give videre:

Køb en gammel spand - men kun hvis du selv eller en i din familie elsker at lave biler ( så er det en meget billig løsning, som jeg selv har brugt indtil forsikringen er billigere) - men værksteder er forbandet dyre!

3. Købe en brugt VW Lupo 3L (har selv lige solgt min med stort tab)
Køb kun en med garanti og sælg den når den når garantien er udløbet - gl. lupoer kan man ikke selv lave og dele koster mindst 3x nomalt - ustabil gear og motorstyring = masser af bekymringer.

Jeg har prøvet nogle stykker af de små biler og min vuderinng er at til 100000 brugt får man mest bil i en peugeot 206, men en ny koster kun 136.000,- pga af de nye afgifter, og de brugte er ikke faldet nævneværdigt de sidste 5 måneder, så jeg synnes forskellen er for lille!
Så mit råd er køb en ny diesel og få den serviceret et billigt sted (peugeot er nemlig ret dyre m service).

mvh. Lars Skinhøj

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-10-2007 kl. 12:53

Jeg har lige læst en test, hvor de mest solgt små økonomibiler blev sammenlignet.
Den eneste bil i testen, som bare nogenlunde kunne leve op til det opgivede forbrug, var Kia Picanto.

Jeg vil anbefale en Hyundai Accent 1,5 CRDi.
Den er noget større end de nævnte økonomibiler, men holder alligevel en god brændstoføkonomi (20 km/l).
Hvis du finder en model, som er ca. 4 år gammel, sparer du oveni købet ca. 30.000 kr i fht. dit maksbudget på 100.000 kr. De penge er da også værd at tage med i overvejelserne.
Søren..

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

28-10-2007 kl. 19:58

Jeg har kørt Panda 1.2...

Mest fejlfri bil jeg har haft, og jeg har kørt fabriksny polo ;-)

Kørte fint 17km/liter da den havde rundet 60000km. Ja, faktisk savner jeg min gamle panda, den kørte sgu godt - og den var MEGET billig i drift og service!

Lars: Kan du ikke give mig en god pris for min Idea i bytte for en ny Bravo diesel???