Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2007 kl. 17:15

Kunne du tænke dig at spare mange penge?
..og jeg mener rigtig mange.

Så har jeg en 2004 Nissan X-Trail 2,0 Comfort til salg.
Den har kun kørt 25000 km, og koster kun godt halvdelen af den Rav4, som du søger.
Det er da lette penge at spare.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2007 kl. 22:49

Helt i orden Martin.
Design er jo en smagsag.

Har du iøvrigt ser det nye trekløver fra Peugeot, Citroen og Mitsubishi?
De er ret lækre.
Især kan jeg godt lide designet på den nye Mitsubishi Outlander.
Indtil nu har den ikke haft en god motor, men nu kommer den med en PSA HDI motor, hvilket gør den meget lækker.

Et andet alternativ er Honda CR-V, som også drejer hoveder i det nye design.

Personligt ville jeg nok ikke vælge nogen af dem. Ihvertfald ville jeg lige vente til næste forår/sommer og se den nye Ford Kuga.
Jeg har set billeder, og den er vildt flot.
Se den her: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article334440.ece
Den har Ford undervogn baseret på Focus (mener jeg), hvilket bør give den klassens bedste køreegenskaber.

Profil slettet

Profil slettet

25-10-2007 kl. 08:54

Vi var I Dubai i foråret og var på ørkensafari. En oplevelse, som er så voldsom, at den ikke er for mennesker uden hår på brystet! ,De 4x4'er, trækker, slider og vælter rundt i sandet, så det slet ikke er muligt, at forstille sig. Det er så vildt, at det er usammenligneligt med den værste rutchebane i et Tivoli.
Vi spurgte dem af nysgerrighed, hvorfor det kun var Toyota Land Cruiser de kørte i og ikke fx. en Land Rover/ Range Rover eller andet. Svaret var, at de andre mærker slet ikke var stærke nok - motoren brændte bare sammen på alle andre end på en Toyota Land Cruiseren.
Det er tankevækkende!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-10-2007 kl. 11:02

Hej Carsten.

Ingen tvivl om, at Land Cruiser er en næsten uopslidelig 4x4. Samtidig klarer den sig faktisk fornuftigt i terræn. Selvfølgelig kan den ikke måle sig med en rigtig Land Rover, når terrænnet virkelig bliver slemt, men til gengæld er den jo i en helt anden klasse hvad angår driftsikkerhed og komfort, hvor især de ældre Land Rover havde en del at lære. Dermed kan man også sagtens forstå, hvorfor de vælger netop Land Cruiser til deres ørkensafarier.

En anden lille tankevækkende ting er dog, at Røde Kors netop har droppet deres kontrakt med Toyota. De har ellers kørt Land Cruiser igennem en del år, men er nu skiftet til Nissan, hvor de skal køre i den nye X-Trail. Røde Kors har stort set driftsikkerhed som vigtigste kriterie, når de vælger biler, så det er et kæmpe klap på skulderen til Nissan X-Trail.