Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-10-2007 kl. 13:20

Du bevæger dig på farlig grund, når du søger bil i det prisleje.
Når man taler biler til under 40.000 kr, så er standen meget mere vigtig end mærket.

Normalt kan man måske sige, at Mazda og Toyota er bedre kvalitet end f.eks. Citroen og Renault.
Men hvis du skal finde en Mazda eller Toyota til under 30.000 kr, så er den som regel meget gammel, har kørt langt, og er iøvrigt temmelig slidt.
Vælger du der imod f.eks. en Citroen Xantia, så kan du faktisk finde et eksemplar i god stand og med et fornuftigt km-antal indenfor dit budget.

Noget andet er alderen. Hvis jeg skulle vælge mellem en Mazda fra 1990 og en Citroen fra f.eks. 1996, så ville jeg klart gå efter Citroen'en.
Alene af den grund, at der skete en del på sikkerhedsområdet i den periode. F.eks. vil en 1996 Citroen normalt have ABS og 2x airbag, hvor du nok ikke finder nogen af delene i en gammel Mazda.

Jeg ved godt, at din nævnte Mazda er nyere, men det var bare tænkt som et eksempel.
Facit er dog, at jeg godt kunne finde på at anbefale dig en Citroen Xantia, da den faktisk passer meget godt til dit behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Bonderup

Thomas Bonderup
bruger siden
05-10-2003

19-10-2007 kl. 14:28

Var jeg dig ville jeg gå efter en bil af japansk oprindelse. En toyota carina E fra 3,4,95 burde kunne findes til de penge og er absolut en bedre og mere stabil bil end en citroen xantia som der også bliver foreslået i et tidligere indlæg. også selvom den evt.har flere kilometer på tælleren. Rust på en carina E-model er for det meste begrænset til bremserør,dørbunde og skærmkanter og der er sjældent et problem i bundkonstruktionen. Der er selvfølgelig stor forskel på plejen af biler i den alder og pris så du skal kigge dig godt for. God fornøjelse...

Mvh.
Thomas

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-10-2007 kl. 10:45

Jo, det betyder også noget, at en Carina har kørt langt.
Det kan da godt være, at en Carina har lidt færre fejl end gennemsnitsbilen, men det betyder ikke, at den ikke bliver slidt.
Især undervognen består af en masse sliddele, som det godt kan koste en del at udskifte. Og disse dele er altså slidt, når bilen har kørt langt over 200.000 km - uanset om der står Toyota, Mazda, Ford, Citroen eller for den sags skyld Mercedes på bagsmækken.