Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

08-03-2007 kl. 12:59

Min anbefaling: :Årgang:2007Mærke/Model:Skoda Fabia 1,4Brændstof:DieselKommentar: Hej Lars,

Jeg er ofte ikke særlig imponeret over VW-familien, som efter min mening er gået ned af bakke siden 1995..
Men i tilfældet Skoda er jeg dog af anden mening. Især er Fabia (årets bil 2001, årets brugtbil 2006) af meget høj kvalitet, og ofte mere fejlfri end Polo'en. Jo den har da også nogle fejl ind imellem, men mindre end mange konkurrenter!
Den nye Fabia, der kommer på gaden til maj, er revideret på mange punkter, og ser meget lovende ud. Priser er ikke fastsat endnu, men et bud fra FDM siger 140.000 for billigste model.
Med lidt held betyder det at 1.4 TDi kan holdes på under 200.000. Hvis det er for meget så kan 1.4 benzin sandsynligvis fås for ca. 175.000. og den vil være et rigtigt godt valg også. Det er vel at mærke en nyudviklet VW 1.4 motor med 86 HK, den er angivet til 15,3 km/l, og med dit forventede kørselsbehov er det jo ikke uden betydning.

Jeg vil også nævne en KIA Ceed! Normalt er jeg ikke Kia-fan, da deres sikkerhed har været af tvivlsom standard. MEN den nye Ceed har fået helt andre testresultater, og den leveres med 7 års garanti/150.000km på alt! DET er meget!
Den fås fra ca. 185.000.. mener den kommer i maj også.
Den er på størrelse med en Toyota Corolla, men er efter min mening noget mere fræk og lækker at se på.
ADAC, FDM m.fl. er meget imponerede over denne model, og med 7 års garanti kan man jo sælge den efter 3 år med 4 års fabriksgaranti! DET vil givetvis give en rigtig god gensalgspris, og dermed en god totaløkonomi.

Konklusion:
- er du til det mere "solide" og stramme tyske design, så er Fabia'en et godt bud.
- går du efter fejlfri funktion i lang tid, og god garanti (og ikke fokuserer på mærkevarer) så vil jeg anbefale en Kia Ceed.

God fornøjelse, og kommentér endelig dette indlæg, hvis du har brug for mere info ang. f.eks. brugtbil tips til brugte Fabia eller lign., så skal jeg svare så godt jeg kan.

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg