Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
12-04-2007 kl. 10:23
Min anbefaling: :Årgang:2001Mærke/Model:Ford Mondeo 2,0Brændstof:BenzinKommentar: En 2001 Mondeo giver dig mere plads end nogen anden bil - prisen taget i betragtning. Og komforten fejler heller ikke noget, så jeg kan kun bifalde dit valg.
Selvom Ford har forbedret kvaliteten meget de senere år, så er der dog stadig nogle småting man skal se efter, herunder isæt rust i bunden af dørene, som desværre ses for tit. Det er ofte udbedret af Ford pr. kulance ,(gratis) såfremt bilen er serviceret hos Ford, men check grundigt om der er udført løbende rustkontrol af Ford på bilen, og om der er udbedret rust i dørene.
Generelle ting at se efter:
• Fuld service
• Små buler og ridser (lakskader)
• Trafikskader
• Er den ren og pæn og velduftende? (det siger meget om en bil!)
• Rust i bunden af dørene!!
• Check at der er foretaget løbende kontrol af rust på værksted.. dette skal fremgå af servicebog!
Du slipper heller ikke for mine generelle råd til brugt bilkøb :-) :
• Forlang fejlfri FDM attest (udbedring af fejl fundet skal ske uden beregning.. få det skrevet i slutsedlen!).
• Hellere en velholdt 1-ejers med mange km, end én med få km, men flere ejere!
• Få skriftlig garanti for at bilen ikke har haft større trafikskader
• Få garanti for at bilen ikke har været omlakeret, eller få vist hvor det er gjort, og en forklaring på hvorfor! Vær kritisk!
• Ta en mekaniker med på råd hvis du er i tvivl, eller en kammerat med bilforstand :-)
• Afvis 3-4000 i levering på en brugt bil.. det koster det ikke for en forhandler! (prut om prisen, og få vinterfælge, træk eller andet med i prisen, hvis han ikke vil ned i pris).
• VIGTIGT! Forlang en prøvetur på minimum 1 time.. man kan ikke beslutte sig for en bil på 15 min.!
• Prøv så vidt muligt flere biler på 1 eller 2 dage (f.eks.en weekend), så er det nemere at mærke forskellen!
Hvis du giver bil i bytte, så:
• Prøv flere steder.. bytteprisen kan nemt svinge 10.000!
• Fokuser ikke på prisen han giver for den gl., men på differencen du skal betale!
Håber det var hjælpende input til dit valg.
God jagt..
/Henrik
Selvom Ford har forbedret kvaliteten meget de senere år, så er der dog stadig nogle småting man skal se efter, herunder isæt rust i bunden af dørene, som desværre ses for tit. Det er ofte udbedret af Ford pr. kulance ,(gratis) såfremt bilen er serviceret hos Ford, men check grundigt om der er udført løbende rustkontrol af Ford på bilen, og om der er udbedret rust i dørene.
Generelle ting at se efter:
• Fuld service
• Små buler og ridser (lakskader)
• Trafikskader
• Er den ren og pæn og velduftende? (det siger meget om en bil!)
• Rust i bunden af dørene!!
• Check at der er foretaget løbende kontrol af rust på værksted.. dette skal fremgå af servicebog!
Du slipper heller ikke for mine generelle råd til brugt bilkøb :-) :
• Forlang fejlfri FDM attest (udbedring af fejl fundet skal ske uden beregning.. få det skrevet i slutsedlen!).
• Hellere en velholdt 1-ejers med mange km, end én med få km, men flere ejere!
• Få skriftlig garanti for at bilen ikke har haft større trafikskader
• Få garanti for at bilen ikke har været omlakeret, eller få vist hvor det er gjort, og en forklaring på hvorfor! Vær kritisk!
• Ta en mekaniker med på råd hvis du er i tvivl, eller en kammerat med bilforstand :-)
• Afvis 3-4000 i levering på en brugt bil.. det koster det ikke for en forhandler! (prut om prisen, og få vinterfælge, træk eller andet med i prisen, hvis han ikke vil ned i pris).
• VIGTIGT! Forlang en prøvetur på minimum 1 time.. man kan ikke beslutte sig for en bil på 15 min.!
• Prøv så vidt muligt flere biler på 1 eller 2 dage (f.eks.en weekend), så er det nemere at mærke forskellen!
Hvis du giver bil i bytte, så:
• Prøv flere steder.. bytteprisen kan nemt svinge 10.000!
• Fokuser ikke på prisen han giver for den gl., men på differencen du skal betale!
Håber det var hjælpende input til dit valg.
God jagt..
/Henrik