Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

25-03-2007 kl. 22:17

Min anbefaling: :Årgang:2005Mærke/Model:Toyota Yaris 1,0Brændstof:BenzinKommentar: Toyota Yaris er driftsikkerhed, økonomi og fornuft i én og samme bil. 1.0 motoren er fuldt tilstrækkeligt.
Forsøg at finde en med ESP.. def findes, men er sjældne.. i den nye model er det nemmere at finde en med ESP, men de koster min. 170.000, så det er jo over din grænse.
Modellen har ekstremt få fejl, men de få der findes er:
- defekt radio display
- rustne bremer (de skal bruges for at undgå dette!)
- lidt rasle lyde er ikke unormalt

Andre muligheder:
- Citroën C1 1,0i Prestige 5d
(her får du en ny bil med ESP for 130.000!)
Den er dog ikke verdens største bil, så selvom der kan sidde 4, så er det nok kun brugbart til kortere ture. Men 2 voksne og 2 børn uden for meget bagage er ok. Det er en for størrelsen meget sikker bil, og da den er udviklet i samarbejde med Toyota må man antage af driftsikkerheden er absolut god. Det er en meget billig bil at holde kørende.

- Suzuki Swift 1.3
Ny bil (dog ikke ESP) for 140.000. Den er sjov at køre, god kvalitet, og kører forholdsvis langt på literen. 15-16 lm/l er muligt. Den har mere plads, og føles mere moderne og lækker end de andre, men uden ESP er den ikke helt så sikker som de andre. Men den er større.

Håber du kan bruge det som inspiration.. husk at prøve dem alle inden du beslutter dig... du skal sidde godt, og føle at du kan kontrollere bilen.

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-04-2007 kl. 11:24

Jeg mener ikke nødvendigvis diesel versionen er et bedre valg, da benzin 1.0 kan køre 17-18 km/l uden problemer(20-22 på landevej), og diesel er noget dyrere i indkøb .. også brugt(10-20.000 afhængigt af km).
Derfor er den samlede udgift efter min vurdering (og den står jo kun for min) større ved en diesel. En D4D koster bl.a. typisk 1-2000 kr mere om året i forsikring, og ca. 5-600 kr. mere i ejerafgift. Jeg vil derfor stadig mene at benzin modellen er et godt valg.
Mht. til ESP:
I DK er det korrekt at

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-04-2007 kl. 11:26

Mht. til ESP:
I DK er det korrekt at kun T-sport (-> 06) havde ESP som standard. Men jeg har set(og kørt) en model 05 yaris der havde ESP som ekstraudstyr, men det var i Sverige, så jeg vil give dig ret i at ESP er tæt på umuligt at finde i den gl. model. Det var også det jeg mente i mit tidligere indlæg, men måske det var lidt dårligt formuleret. Det beklager jeg, hvis det har ført til forvirring.