Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

15-04-2007 kl. 10:41

Min anbefaling: :Årgang:1997Mærke/Model:Toyota Carina E 1,8Brændstof:BenzinKommentar: Med dit kørselsbehov ville en diesel naturligvis være at foretrække, men det lader sig ikke gøre når prisrammen skal overholdes..

Nu må du ikke slagte mig, men mit primære forslag vil nok komme til at koste 45-50.000.. men så får du til gengæld en meget driftsikker og økonomisk bil, med masser af plads! Jeg fandt lige en her:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=414902040&source=1

En Fiat brava er ingen dårlig bil, men faktisk kører en Carina E 1.8 længere på literen end en 1.2 Brava - (1.8(1997) =15km/l er helt normalt)! Den vil også med stor sandsynlighed være billigere i drift totalt set.. selvom den er lidt dyrere i forsikring, så bør besparelen i reparationer, og den øgede driftsikkerhed veje tungere.. det er naturligvis bare min mening.

Ting at checke:
- Skal være en 1997 model, da de er hel-galvaniserede, og derfor er de langt bedre kopibeskyttede!
- fuld service skal der helst være!
- tandrem SKAL være skiftet efter forskrifterne (hver 120.000km/8 år .. det der kommer først!)
- gummibøsninger ved bærearmene foran kan være slidte.. det er desværre smådyrt på en Carina E, da hele bærearmen så skal skiftes.. dette er derfor et vigtigt checkpunkt.
- gummimanchetterne ved bagerste støjdæmpere skal også checkes.. de kan være revnede.. ca. 15-2000 at lave.
- rust.. selvom de ikke ruster så slemt, så prøv at finde et eksemplar med supplerende rustbeskyttelse.

En 5 dørs Carina E har MEGET plads.. har selv kørt med kone, fuld oppakning og 3 små børn i sådan én, og det var ikke noget problem :-)

Jeg har prøvet at finde alternativer som ligger under 40.000, og som kan opfylde dine krav, og vil også varmt anbefale:
- Skoda Felicia 1,6 5d. GLXi Combi
Ikke en specielt køn bil, men meget driftsikker og økonomisk (15-16 km/l på lange ture kan jeg skrive under på). Det skal være 1.6! Det er en VW 1.6 motor, som trækker godt, og har dejlige afslappede få omdrejninger ved motorvejsfart. Der er rigtig god plads! Det er også en ganske sikker bil for prisklassen, og du kommer langt med 40.000 her.. vi snakker 1998-1999 og under 100.000 km! Check lige gearkasse dog.. det er et svagt punkt... men har den kørt 100.000 med samme gearkasse, så sker der nok ikke noget.. de går normalt ved 60-80.000 HVIS der sker noget. Check gearskift ved kold motor ml. 1 til 2 og 2 til 1, og skift til bakgear.. det skal gå let og uden skurren.

Håber det var brugbart info til din søgen... kommentarer er velkomne

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg