Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

28-05-2007 kl. 12:14

Min anbefaling: :Årgang:2007Mærke/Model:Peugeot 107 1,0Brændstof:BenzinKommentar: Mit valg er en 107 Trendy 1,0 5-dørs.. med tilvlg af air-con. Det bliver du glad for i længden, og gør bilen meget nemmere at sælge på et senere tidspunkt.

Ang. Lupo: Nu nævner du ikke om det er 3L modellen (den såkaldte 33 km/l model) du tænker på, eller om det er benzinudgaven? Benzinudgaven har jeg ikke så mange forbehold over for, og det er en udemærket lille bil, men jeg ville stadig vælge en 107 Trendy 1,0.. en mere moderne bil, og du får en ny bil for samme pris.. og så har du 3 års garanti!

Lupo 3L.. hmmm!... i PRINCIPPET en fornuftig bil, men der er desværre en del tilfælde af MEGET dyre reparationer :-(.. FDM's jurister har set adskillige tilfælde af reparationer på over 30.000..svagheder er bl.a.:
- gearkasse (elektronikken svigter)
- hjulophæng bag
- hjullejer foran
- udstødning og ophæng hertil ruster hurtigt
- dyre reservedele (fælge, hjulophæng, dæk m.m.)

HVIS I er blevet forelskede i en 3L Lupo, så lov mig at I får en uafhængig VW ekspert (eller FDM) til at checke bilen grundigt inden et evt. køb. OBS: Med kun 10-20.000 km om året er der næppe nogen god økonomi i en Diesel.

Men prøv lige en Peugeot 107 (eller en Toyota Aygo). De er ganske sjove at køre :-)

Held og lykke..

/henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg