Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-10-2007 kl. 14:05
Det er ikke en af de mest driftsikre på det danske marked.
Det er et mærke, hvor folk enten er vilde med dem, eller også vil de hverken eje eller have dem.
DU skal nok beregne lidt ekstra for at holde dem kørende, da de koster noget mere end en gennemsnitsbil. De er ikke billige på værkstedet.
Men de kører da meget godt!! ingen tvivl om det...
Det er et mærke, hvor folk enten er vilde med dem, eller også vil de hverken eje eller have dem.
DU skal nok beregne lidt ekstra for at holde dem kørende, da de koster noget mere end en gennemsnitsbil. De er ikke billige på værkstedet.
Men de kører da meget godt!! ingen tvivl om det...
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-10-2007 kl. 17:34
Jeg har selv kørt Alfa tidligere, men vil ikke uden videre anbefale dig at købe en.
For det kommer nemlig meget an på hvilken Alfa du søger.
156 og senere 157 er faktisk glimrende biler.
Der imod ville jeg holde mig langt væk fra f.eks. 146, 155 og 165.
Alfa 156 fik 5 stjerner som brugtbilkøb af FDM. Det er topkarakteren, som ellers kun få biler har opnået - f.eks. Passat og Mazda 6, og faktisk en bedre karakter end f.eks. Avensis har opnået.
Jeg havde selv en 156 2,0 TS og var meget godt tilfreds.
Den kørte fantastisk, og jeg havde ikke de store problemer med den.
For det kommer nemlig meget an på hvilken Alfa du søger.
156 og senere 157 er faktisk glimrende biler.
Der imod ville jeg holde mig langt væk fra f.eks. 146, 155 og 165.
Alfa 156 fik 5 stjerner som brugtbilkøb af FDM. Det er topkarakteren, som ellers kun få biler har opnået - f.eks. Passat og Mazda 6, og faktisk en bedre karakter end f.eks. Avensis har opnået.
Jeg havde selv en 156 2,0 TS og var meget godt tilfreds.
Den kørte fantastisk, og jeg havde ikke de store problemer med den.
Profil slettet
11-10-2007 kl. 23:47
hej,
ja man får hvad man betaler for. Der findes gode eksemplarer og så dem man skal holde sig fra.
Men alfa generelt er lidt dyre at holde kørende det skal du regne med, men de har ikke flere problemer med rust end så mange andre. En golf 4 fra 1998 er jo ofte også rusten i skærmkanterne nu om dage.
ja man får hvad man betaler for. Der findes gode eksemplarer og så dem man skal holde sig fra.
Men alfa generelt er lidt dyre at holde kørende det skal du regne med, men de har ikke flere problemer med rust end så mange andre. En golf 4 fra 1998 er jo ofte også rusten i skærmkanterne nu om dage.