Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

02-10-2007 kl. 12:20

Jeg har haft en 145 som er beslægtet med 146 dog ikke en TD.
Bilen havde jeg fra ny til ca 190.000 km uden så meget ballade, der blev skiftet forrude pga stenslag, ny blæsermotor pga min skyld, nu formodstand til blæsermotor (den der justerer hastigheden) hjullejer 3 gange (2 gange pga fejlmontering af de fælge med forskydningsbolte jeg havde)
og ny visker motor til bagrude (1 gang reppet og 1 år efter en ny motor som så bare virkede)
nye bærearme 2 gange og det var det.
Jeg har en 156 JTD16v nu fra ny som jeg har rundet 225.000 km i det eneste der er blevet skiftet ved motoren var et svinghjul ved 180.000 km, så du skal ikke være bange for at en diesel ikke kan holde, de er bare gode i alfa.
Tjak for tandrem den SKAL skiftes ved 3 år eller 80.000 km efter hvad der kommer først, også selv om der står 120.000 km i bogen, det er nye foreskrifter fra fiat dk
extra rustbeskyttelse er en RIGTIG god ide.
den skal have en udfyldt servicebog, det er noget man ikke må sløse med.
Den kan IKKE tåle at køre med for lidt olie på, det skal ligge lige på eller lige under MAX aldrig for meget og aldrig for lidt, tjek det hver gang du tanker til du kender bilen bedre.
jeg ville ikke holde mig tilbage, den skal i hvertfald prøves.

Hvem siger at en rigtig alfa skal have fejl?? mine har jeg rundet over 400.000 km i nu uden alle de fejl som folk påstår at de har.
og nej jeg har ikke bare været heldig.
tjek evt. www.alfasmeden.dk og www.cuoresportivo.dk ud det er fora for alfa ejere

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg