Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

30-09-2007 kl. 12:25

Doblo er en noget simpel bil også er motorerne sløve og køre oplevelsen er ikke noget at tale om.

Berlingo/Partner er den model jeg vil anbefale - har selv haft Berlingo siden 2000 og har aktuelt en Berlingo 1,6 16v multiclim

Jeg ikke haft de store problemer, men du skal tjekke skydedørene for fejl og især om lakken er tyndslidt forneden på skydedørene.
Franske biler har haft lidt problemer med EL systemet - det er ikke så problematisk for Berlingo/Partner men tjek at el rude+sædevarme og ikke mindst at Aircondition virker.
Berlingo kan være hård ved de foreste bremse skiver så tjek at de er ok .
Da bilen har et relativ stort glas areal så ville jeg gå efter en af de talrige kampagne modeller der har aircondition.
Gå kun efter 1,6 16v motorerne 109 hk 1,4 er dræbende langsom 1,8 8v er noget tørstig og diesel i en Berlingo er alt for dyrt.
Benzin økonomien i en Berlingo er ikke super god - men vi holder et snit på 12-13,5 km/l ved blandet kørsel.
Der er mange biler til salg så find en model der er velholdt og evt har fået undervognsbehandling.
Interiøret i flere Berlingo kan være noget ramponeret idet de jo ofte har været brugt til "familie" biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg