Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Ivan Svendsen
bruger siden
08-09-2007
26-09-2007 kl. 20:30
Som Henrik skriver er en Octavia II en tand større og en del lækrere i kabinen, men det er altså en hel anden under vogn også (Golf V) Altså en hel anden og moderne bil. Jeg har haft både en Octavia I 1.6i og en Fabia 1,9 TDI og har nu en Octavia II 1,9 TDI og min næste bil bliver nok en Octavia 2.0 TDI m/ DSG. Så køb du roligt en Skoda.
P.S. det er ikke kun motoren der er fra VW ;-)
P.S. det er ikke kun motoren der er fra VW ;-)
Profil slettet
01-10-2007 kl. 08:41
Hej Morten
Jeg kører selv Octavia II 2,0 TDI - har ikke prøvet 1,9.
Jeg er dog meget tilfreds med 2,0´eren.
Lidt grov i mælet men dejlig trækkraft på motorvej og lign.
Tidligere havde jeg en Octavia I Benzin.
Der er stor forskel på kvalitetsfølelsen indvendigt i de 2 årgange, derudover syntes jeg Octavia II styrer bedre og generelt har bedre opsat undervogn end I´eren - Omend den ikke er på BMW niveau..:)
Hvorvidt det kan betale sig med den nye model er jo mest af alt et spørgsmål om økonomi. Tillader økonomien de sidste "tusser" for et få den nye model vil jeg klart anbefale II´eren.
mvh Kim
Jeg kører selv Octavia II 2,0 TDI - har ikke prøvet 1,9.
Jeg er dog meget tilfreds med 2,0´eren.
Lidt grov i mælet men dejlig trækkraft på motorvej og lign.
Tidligere havde jeg en Octavia I Benzin.
Der er stor forskel på kvalitetsfølelsen indvendigt i de 2 årgange, derudover syntes jeg Octavia II styrer bedre og generelt har bedre opsat undervogn end I´eren - Omend den ikke er på BMW niveau..:)
Hvorvidt det kan betale sig med den nye model er jo mest af alt et spørgsmål om økonomi. Tillader økonomien de sidste "tusser" for et få den nye model vil jeg klart anbefale II´eren.
mvh Kim