Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
25-09-2007 kl. 14:05
Vh Anders
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-09-2007 kl. 21:53
Jeg kan egentlig godt lide begge biler.
Grunden er, at de ikke forsøger at være mere end de er.
De ved godt, at de er praktiske, og forsøger ikke være smarte.
Hvis jeg skulle anbefale en af dem, skulle det være Berlingo, da den kører lidt mindre busagtigt end Kangoo.
Men desværre blev mange af de første Berlingo'er solgt i tredørs udgaver, og så er det praktiske altså røget sig en tur.
Du skal klart vælge en model med minimum fire døre - dvs. skydedør i den ene side.
Hvis du måske endda kan finde en 5-dørs indfor budgettet, er det endnu bedre.
Priserne virker umiddelbart fornuftige.
Profil slettet
25-09-2007 kl. 22:15
Med den type af bil, som I har til overvejelse kunne en Peugeot Partner også være et bud.
Mvh. A.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
27-09-2007 kl. 17:21
Franske biler kan have problemer med el systemet så tjek at alt fungerer.
Tjek især om sædevarmen er ok.
1,8 motoren er at foretrække idet den har et acceptabbel kraft overskud som passer til denne biltype - men den er ikke benzin økonomisk.
1,4 motoren er benzin økonomisk..... men ufattelig sløv... der er jo en vis mængde luft der skal flyttes.
Jeg har haft en 1,4...... og den motor var ved at drive mg til vanvid.
siden 2005 har jeg haft en 1,6 16v med 109 hk - det gør bilen tilpas hurtig til at kunne følge trafikken.
Jeg har ikke oplevet problemer med mine Berlingoer de 7 år jeg har kørt dem - men finder du en med skydedør så tjek at døren kører og lukker perfekt og at lakken er intakt især nederst på døren idet det kan være et problem.
Nåja..... så bliver du også lige nød til at vende dig til at der ikke findes mange biler der er grimmere end end Berlingo