Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-09-2007 kl. 16:34

Fiat Grande Punto
Den er blevet anbefalet mange gange herinde tidligere, og med god grund, så nu gør jeg det igen.
Den er flot, den er velkørende, og den er økonomisk.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikkel Hammerum

Mikkel Hammerum
bruger siden
01-04-2005

22-09-2007 kl. 23:40

Bilmagasinet fraråder den pga. af elendig teknik... De anbefaler i stedet en japaner der går omkring 20-25 km/l

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2007 kl. 16:28

jeg vil også anbefale Fiat Grande Punto og som nogle andre også skriver, så ville jeg virkelig aldrig købe en Lupo!!! Jeg kender 4 forskellige som har haft sådan en bil og de har ikke haft andet end problemer med dem.

Profil slettet

Profil slettet

02-10-2007 kl. 18:38

den er din så længe den fungerer, problemet er bare at den tit svigter og teknikken er dyr og avanceret hvilket giver MEGET dyre værkstedsregninger i klassen 20-40.000 kr i mere ekstreme tilfælde. Godt første ejers køb, men second hand..... Pas På!

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2007 kl. 10:36

Det er jo en temperamentsag om man er til japanske, franske eller koreanske. Det er stadig min mening at de japanske er lige en tand mere driftsikre.
Hvad med en C1/107/Aygo ???
Fordelen må være at den er lille og dermed meget økonomisk både i ejerafgift og km/l. Førerpladsen er stor nok - du skulle mest bruge den til blot 1 pers.?!?
Reservedele indeks må være meget lille, da den bruger stort set identiske dele fra peugeot, citroen og toyota`en.
Er ikke enig i betragtning ang. Lupo. HOLD DIG FRA DEN.
Den er rævedyr, når det kommer til reservedele. Gearkasserne er der mange fejl på - det koster kassen.

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2007 kl. 16:46

Jeg har selv stor erfaring i at skulle køre samme antal km om året. Jeg købte til lejligheden en Toyota Aygo 1,0 plus som har vist sig driftsikker, billig i drift og forsikringer.

Jeg skal desværre af med den igen da jeg ikke længere har behovet, men kan anbefale den som en rap fræk smidig bil der opfylder et transportbehov på fornemste vis.

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2008 kl. 08:07

Når folk skriver et indlæg, hvor de beder om råd, så svarer man ud fra de erfaringer og holdninger man har. Det er naturligvis subjektivt. Jeg ved ikke hvad du kalder ammestuesnak i den forbindelse ??? Følte du dit eget mærke ramt eller hvad ??? Selv om nogen har haft problemer med et bilmærke/model, så kan andre jo have været lykkelige ejer af tilsvarende uden at have haft problemer. Så når jeg bruger vendingen "HOLD dig fra...." så er det udtryk for min holdning/erfaringer. Jeg kan naturligvis ikke "dokumentere" som du skriver, at alle Lupo`ejere vil opleve et dyrt driftbudget.
Hvis man er så unyanceret som du burde man holde sig fra dette forum...