Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 14:48

Jeg ville ofre den merpris på en Auris, se på alle de undersøgelser der er lavet omkring tilfreds 7 kundeservice m.m der ligger Toyota nr.1 og Kia nr. chock. Er det prisen værd ?

En Ceed er også en helt ny model med div. børnesygdomme som du ikke kender endnu, der bygger Auris jo på god teknik fra Corollaen mener jeg ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 15:06

Jeg ville beholde Avensis'en. Den er ovre det værste værditab nu - og en Toyota plejer ikke at gå i stykker. Heller ikke som ældre. Jeg tror det er det bedste valg økonomisk - samtidig med at du kører i en lækker bil.

De koreanske biler synes jeg er for dyre efterhånden. I bilmagasinet sammenlignede de en Ford Focus stationcar diesel med en Chevrolet stationcar diesel og koreaneren kunne ikke konkurrence med Ford. Desuden var Ford'en 2000 kr. billigere end koreaneren........
Privat har jeg hørt meget negativt om koreaneske biler - svigtende kvalitet og mega dyre serviceeftersyn.

Selvom en Toyota Auris er dyrere i anskaffelse end en koreansk bil, kan den meget vel vise sig at være det billigste i længden grundet lavt værditab, ingen reparationer samt rimelige serviceomkostninger.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 15:33

Lidt ligesom en el sparepære !

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 18:42

I forhold til de tilfredshedsundersøgelser, som FDM har bragt mange gange i deres blad MOTOR synes jeg det lyder underligt at der ingen reklamationer er på denne bil.......

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 20:36

tilfredshedsundersøgelser har da ikke noget med hvor gammel en bil er ? de spørger personer om alt fra kundeservice til hvor professionelle værkstedet er !

Så den holder ikke vand !

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 20:49

Jeg har haft fornøjelsen at prøvekøre mange forskellige bilmærker - men desværre er der, uanset hvad der bliver sagt herinde, en tydelig sammenhæng mellem bilens pris og så dens køreglæde og kvalitet.

Det kommer man ikke uden om. Man får lov til at betale den pris produktet kan bære. Hverken mindre eller mere.

Det gælder jo så bare om at finde det kompromis, hvor ens behov er dækket til en pris, man finder rimelig.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 21:12

Det er vel ikke dumt at købe en brugt bil, hvor den første ejer at taget en pæn del af skrivningen. Iøvrigt er køreglæden/komforten i AUDI eller VW Passat eller Toyota Avensis stærkt vanedannende - så jeg forstår udmærket dem, som køber sådan en svend brugt

Man kan simpelthen mærke, at disse biler har været dyrere fra ny og derfor overgår de også en mindre ny bil til samme pris.