Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

06-09-2007 kl. 07:57

Tjaa, meget svært spørgsmål! :-)

1,8 motoren hedder 7A-FE og den er i bund og grund den samme som 4A-FE (1,6) som klart er Toyotas mest almindelige motor på det europæiske marked. Jeg kører en Carina2 (modellen ældre end CarinaE) med netop 4A-FE motoren, og den har nu kørt 330.000km og viser endnu ingen tegn på slitage (olieforbrug m.m.), så jeg regner med at den nok skal holde mere end 100.00km endnu uden problemer.

Da motorerne er så ens som de er, kan du med temmelig stor sikkerhed overføre holdbarheden til 1,8 motoren - og dermed er der sikkert masser af km endnu i den du har kig på, hvis ellers bilen er blevet passet ordentligt og kørt fornuftigt indtil nu og også bliver det i fremtiden...

Omvendt kan en motor slides meget hurtigt, hvis man ikke overholder olieskift og kører bilen hårdt (specielt hård kørsel med kold motor slider voldsomt).
Et groft gæt fra min side vil være, at hvis bilen bliver kørt rigtig hårdt og passet dårligt holder den 200.000km, og hvis den bliver kørt pænt og passet godt holder den 500.000km eller mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-09-2007 kl. 09:30

Hvis motoren bliver serviceret som den skal, så bør den som minimum kunne klare 400.000 km. så der er masser af km i sådan en fætter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg