Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

05-09-2007 kl. 07:29

Umiddelbart ligger prisen i den høje ende, men ok, det er den faceliftede model og med en 1,8 motor... Men køber du ved en forhandler eller privat?

Hvis du køber ved forhandler, skal du til den pris kræve at han udbedrer rusten i dørerne (standardproblem på CarinaE) - det kan sagtens laves så det er pænt og holder. Få ham desuden til at lave service, tandrem m.m. alt efter hvad der er nødvendigt. Hvis der ikke er dokumentation for tandremsskift SKAL den skiftes. Prøv evt. også at få undervognsbehandling el.lign. med i prisen...

Hvis du køber privat som beset, vil jeg mene at prisen kan og skal presses en del.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2007 kl. 10:02

Hvis det er hos privat, så ville jeg hellere finde en anden eller presse prisen, så der er penge til at lave de ting, som Kristian nævner. Det er godt nok en toyota, meeeennn....

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

05-09-2007 kl. 12:16

Har lige kigget på andre Carina 1,8 årg. 97 til salg på bilbasen og prisen er måske ikke helt ved siden af alligevel. Men det kommer jo igen helt an på hvilken stand bilen generelt er i... Bilpriser.dk's estimat ligger på 55-60.000,- ved forhandler - men det kan man jo ikke helt regne med...

Men hvis du kan få bilen på gaden - med dørrust repareret, tandrem, service osv lavet og hvis køler m.m. er ok og bilen generelt er fin og rustfri - for 60.000,- i alt, så vil jeg mene at det er ok.

Du får i så fald en økonomisk og problemfri bil, som kan holde mange år og km endnu, hvis bare du passer på den... Held og lykke!

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2007 kl. 16:56

Søg under forhandlere, der kan du nemt finde en til samme pris, så får duu jo også garanti med, samtidig med, at hvis det er i ren handel kan du også presse forhandleren ned i pris, så drop købet ved den private med mindre han er villig til at slå meget af i pris.