Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
31-08-2007 kl. 13:23
Hvis du søger lidt på Bilbasen (under hjælp til bilvalg) kan du finde lidt info/debat omkring de forskellige biler. Emnet har været oppe flere gange. Dengang blev konklusionen at flertallet mener, du vil være bedst stillet i en C1/107/Aygo når vil taler om en "microbil" eller A-segmentet.
Kia er godt nok billigere men sikkerheden er dårligere (3 NCAP stjerner) og Ford Ka er en efterhånden temlig gammel konstruktion med dårlig plads udnyttelse. En C1/107/Aygo har 4 NCAP stjerner, klassens bedste samlekvalitet (prøv at smække døren!) og fabrikken er opført efter Toyotas anvisninger og strenge kvalitetskontrol.
Personligt vil jeg selv vælge en Aygo. Synes den ser lidt mere "dyr" ud end C1 og 107 der især bagfra har nogle billige baglygter. Men smag og behag er jo forskelligt. Men på en Aygo får du ydermere 3 års garanti, sandsynligvis bedre gensalgspris, men serviceintervallerne er kortere end hos C1 og 107 samt lidt dyrere. Jeg vil ligeledes vælge en Plus eller Blue model med lidt mere udstyr fremfor en total skrabet model. Så ligger prisen godt nok på 110-120.000 kr. Overvej evt. en demo eller let brugt. Der findes allerede 36 brugte Aygo'er her på bilbasen.
Du kan se en lille test (Top Gear) på www.youtube.com:
http://www.youtube.com/watch?v=t4H-Fp4JGXU
Held og lykke med købet!.
Mvh Morten
Martin S.
bruger siden
25-03-2007
31-08-2007 kl. 13:27
Som du selv pointerer så findes der nogle forskellige alternativer. Undskyld mig, men se allerede nu bort fra Kia´en.
Så nævner du trillingerne og Ka´en. Hvis det var mig som stod med valget, ville jeg, som dig, vælge Ka´en.
Det ville jeg gøre ud fra, at det er en konstruktion som er gennemtestet, nogle ville sige gammeldags. Men du får en motor og bil som har været på markedet i 10 år, nogle særdeles glimrende køreegenskaber og en motor som har aner tilbage fra 60´erne, det vil sige "det virker".
Jeg ved du kan regne med ca. 17 km/l ved almindelig kørsel i den.
Som outsider kan du jo også kigge på en Fiat Panda, jeg har ikke selv noget erfaring med den, men ved blot, at den er rost meget i diverse bilblade.
God fornøjelse med valget, og husk at der nok er nogle, eller rettere mange, fra dette forum, som vil sige Aygo Aygo Aygo til en uendelighed, men for de 20 kilo du sparer kan man altså få meget ferie i Caribien!
/Martin
Michael N
bruger siden
06-04-2005
31-08-2007 kl. 14:01
Fordel er 3 års garanti og så kun 512 kr i årlig afgift + en god benzin økonomi på 18 km/L. Desuden er der godt med udstyr i bilen og interiøret er ikke af ringere kvalitet end i andre mikro biler.
Men skulle jeg vælge om, valgte jeg nok en 1-3 år gammel FIAT Punto idet den er mere sikker, er større og stadig har en god benzin økonomi
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
31-08-2007 kl. 14:12
Jeg ville vælge Ka'en.
Den er godt nok en ældre konstruktion, men det betyder altså ikke, at det er den samme Ka man køber idag, som kom på markedet engang i halvfemserne.
F.eks. har den nu 70 hk mod tidligere 60, ligesom f.eks. servo nu er standard.
Men een ting har Ka'en holdt fast i helt fra begyndelsen, og det er glimrende køreegenskaber. Den har et hjul placeret i hvert hjørne, og kører næsten som en gocart.
Samtidig er sæderne virkelig gode i en Ka. Noget som man ellers sjældent finder i en mini/mikro bil.
Sidst men ikke mindst skal du være opmærksom på, at Ford netop har sænket prisen på Ka til 90.000 kr. Prisen er bare endnu ikke blevet justeret her på bilbasen.
Aygo/C1/107 ergodt nok nye biler, men de er altså virkelig små.
Det mærkes måske ikke specielt inde i kabinen, hvor der er indrettet genialt, men bagagerummet er jo en vits.
Du skal ihvertfald ikke købe øl i hele kasser, hvis du kører i sådan en.
Desuden skriver Morten, at du skal op i 120.000 kr, før du har en Aygo som ikke er totalt skrabet, og 120.000 kr er i mine øjne simpelthen for meget for en mikrobil. Til den pris kan man jo f.eks. købe en Kia Rio, som er mindste een klasse større og har små 100 hk.
Jeg synes, at det er lidt forkert helt at afvise Kia Picanto.
Forskellige test har vist, at den næsten som den eneste af de mange mikrobiler faktisk kan leve op til den lovede brændstoføkonomi, når man kører bilen normalt. Det er i mine øjne et kæmpe plus.
Samtidig er prisen på 90.000 kr lige så lav som Ka'en.
Profil slettet
31-08-2007 kl. 19:20
Ellers kører de tre trillinger rigtigt godt, lidt som en mini coper nok gjorde i de gode gamle dage med lav vægt og et hjul i hvert hjørne.
Du må ud og prøve dem, og førhøre dig om leveringstid, da det vistnok er ved at være et problem på mange af de nye små biler der faldt meget i pris.
Profil slettet
31-08-2007 kl. 19:22
Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004
31-08-2007 kl. 21:33
mvh peter
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
31-08-2007 kl. 21:44
Klik på Ka-linket nederst til højre på forsiden.
Prisen er 90.465,-
Profil slettet
02-09-2007 kl. 13:08
En Aygo fås med bare ESP og gardinairbags, det gør en Ford Ka ikke og når man er nede i disse små biler er sikkerheden jo ret vigtigt.
Hvor fedt er det at spare 10.000 - 20.000 kr hvis du ligger som en grønsag og er lam ??????
Jeg har købt en Ny Aygo med fuld sikkerhedspakke !