Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
28-08-2007 kl. 22:34
Mazda 3 og Citroen Xsara Picasso er jo to vidt forskellige biler med forskellige kvaliteter.
Jeg har selv en Citroen (en Berlingo - har brug for pladsen, men ikke råd til en Corolla Verso), men vil ikke begynde at påstå at den er bedre kvalitet end Mazda'en, og hvis jeg skulle bruge en kompakt hatchback ville jeg da også gerne vælge en mazda 3
Nu ved jeg ikke om du har prøvet Picassoen, men hvis du nu ikke kan stå for de praktiske kvaliteter den har, samt den gode plads, så er det nok ikke den værste citroen model at købe - den burde for længst være kureret for børnesygdomme, da den jo har været fremme i mange år nu.
Gearkassen i Citroen fejler såmænd ikke noget, til gengæld er selve gearskiftet noget slask i Picassoen (her er mazda og toyota meget bedre), men ellers er det en velkørende og komfortabel bil.
Min egen berlingo hdi har 143000 km og knap 4 år på bagen, og udover alm service har jeg fået lavet/skiftet:
1 abs-føler (på garantien)
ratmodul (blinker-og viskerarm) 2 gange - begge på garantien
selestrammer stik under førersæde repareret
Så helt fejlfri har den ikke været, men nu har du da fået et mere håndgribeligt eksempel fra en, der har en citroen ;-)
Vh Anders
Jeg har selv en Citroen (en Berlingo - har brug for pladsen, men ikke råd til en Corolla Verso), men vil ikke begynde at påstå at den er bedre kvalitet end Mazda'en, og hvis jeg skulle bruge en kompakt hatchback ville jeg da også gerne vælge en mazda 3
Nu ved jeg ikke om du har prøvet Picassoen, men hvis du nu ikke kan stå for de praktiske kvaliteter den har, samt den gode plads, så er det nok ikke den værste citroen model at købe - den burde for længst være kureret for børnesygdomme, da den jo har været fremme i mange år nu.
Gearkassen i Citroen fejler såmænd ikke noget, til gengæld er selve gearskiftet noget slask i Picassoen (her er mazda og toyota meget bedre), men ellers er det en velkørende og komfortabel bil.
Min egen berlingo hdi har 143000 km og knap 4 år på bagen, og udover alm service har jeg fået lavet/skiftet:
1 abs-føler (på garantien)
ratmodul (blinker-og viskerarm) 2 gange - begge på garantien
selestrammer stik under førersæde repareret
Så helt fejlfri har den ikke været, men nu har du da fået et mere håndgribeligt eksempel fra en, der har en citroen ;-)
Vh Anders
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
29-08-2007 kl. 00:41
køb en Mazda men gå efter en Premacy (Mazdas svar på Picassoen)langt bedre finish og kvalitet end Citroën Picassoen er lidt sjovere at kigge på end Premacyen men tag det sikre (men kedelige) valg og gå efter en Premacy de går sgu (næsten) aldrig istykker
Profil slettet
17-09-2007 kl. 17:12
Jeg vil give dig denne anbefaling, kig på denne bil, det er en bil fra 07 som er en st. car. og har kun kørt 17.000 km.
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=259200743
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=259200743