Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-08-2007 kl. 13:47

Prisen er ok - dvs. at du nok ikke finder en 328 billigere andre steder.

Der imod kan man overveje, om ikke 328 generelt er lidt for dyr i fht. f.eks. 323, som ikke er meget svagere.

Hvis det er en 328, som du vil have, og du ikke vurderer bilen til at være alt for slidt i fht. km og alder, så skal du bare slå til.
Det er en lækker, holdbar og supervelkørende bil.
Du skal dog sørge for at få lavet det begyndende rust straks, da det ellers kan udvikle sig meget hurtigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Serup

Kristian Serup
bruger siden
11-01-2006

18-08-2007 kl. 20:20

Ja, det lyder som en god pris - den får du nok ikke billigere!

KM-tallet er lidt højt, men hvis service/olieskift er overholdt og der ikke har været problemer hidtil, bør der ikke være noget i vejen for at den kan holde mange KM endnu.

Jeg er ikke enig med Søren med hensyn til 323i som et alternativ. 328'eren har væsentlig mere moment end 323i og det kommer du til at savne, hvis du vælger en 323i. Desuden er 328i og 323i sort set lige tørstige - eller lige lidt tørstige - vil jeg hellere sige. 328i kører faktisk temmeligt langt på literen for en motor at den størrelse. Ca. 8-9 km/l kører jeg i en 528i ved meget bykørsel og med klima tændt (manuelt gear). Ved landevej/motorvej ruller den ca. 15 km/l ved konstant 100 km/t og ca. 13 ved konstant 130 km/t.

Med hensyn til svagheder er de tidlige årgange af E46 kendt for at slide armene i undervognen - specielt foran - hurtigt. Dette kan der rettes op på ved at skifte til en forstærket udgave og det koster trods alt ikke voldsomt meget - slet ikke hvis du kan gøre det selv, eller kender en....

Hvis den styrer godt nu, er der sikkert ikke noget galt pt. Det bør fremgå af servicebogen hvornår de sidst er skiftet.

Et andet ømt punkt er top-befæstigelsen til bagstøddæmperne. Det anvendte beslag er notorisk dårligt og har været det i flere generationer af 3-serien, men igen kan der skiftes til en forstærket udgave. Det skulle efter sigende være en dyr fornøjelse, hvis toppen af hjulkassen er blevet ødelagt (sker oftest ved hård kørsel), men selve beslaget koster ikke særlig meget at skifte.

Listen over nummerpladen på bagklappen giver til tider anledning til rustangreb, så tjek den. Hvis der er meget rust i bagklappen bør du kunne finde en ombytter hos en hugger, når nu bilen er sort. Alternativt vil en omlakering nok koste 4-5.000,- inkl. rustarbejdet. Det er ikke særlig besværligt at skifte bagklappen, men kræver dog 2 mand.

Har den læderkabine og/eller sportssæder? - Jeg synes man sidder meget bedre i sportssæderne end i standardsæderne. Sportssæderne giver meget mere støtte i hurtige sving.

Vær i øvrigt opmærksom på, at der ikke er særlig god plads på bagsædet, hvis du ofte transporterer store personer der.

Held og lykke med købet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg