Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2007 kl. 18:56

Jeg kan kun anbefale en Toyota Celica ud af dem du har skrevet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

17-08-2007 kl. 19:52

hvad med at kigge lidt på en Mazda MX5 rigtig populær cabriolet.

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2007 kl. 20:09

Den får du ikke til under 80.000 kr. idag, selv ikke en årgang 1990

Profil slettet

Profil slettet

17-08-2007 kl. 21:00

Har du hørt om køreglæde ???? en bil er ikke kun et køretøj man benytter fra A >>>> B. Det er en livstil og hvis manden vil have en fed GTI agtig bil, så synes jeg han skal købe en. Penge er ikke alt hvis han har råd.

Meget dårligt råd du gav der !!!!!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-08-2007 kl. 21:33

Hej Andreas.

Jeg tror, at det smarteste for dig er at finde en bil, som lidt smart ud, men som ikke nødvendigvis hedder GTI eller har alt for mange hk.

En mulighed kunne være en Mazda 323F.
Den ser lidt smart ud, men da det er en ganske normal bil, koster den ikke meget mere end en normal 323 i forsikring.

Andre muligheder kunne være coupe udgaverne ag hhv. Xsara og Megane - dvs. 3-dørs modellerne.
Begge disse biler har en meget sporty design, men koster det samme i forsikring som deres meget mere kedelige 5-dørs varianter.

Søren..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-08-2007 kl. 21:37

Hej igen.

Her er lige et eksempel, så du kan se, hvad jeg mener.
Den er sku da fed hva - og så til den pris.

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=142942&source=2

Søren..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-08-2007 kl. 21:58

Godt bud Kaare.
Alfa 156 er jo et fund til prisen.
Uden sammenligning den flotteste, fedeste og mest velkørende bil til prisen.
Ja, faktisk skal du meget længere op i pris, før du finder biler som kan matche den.

Jeg kan dog frygte, at den bliver lidt dyr i forsikring for en helt ny bilist.
Men hvis forsikringen er med på den, så får du ikke en federe bil.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

17-08-2007 kl. 22:46

Nissan Primera f.eks en årgang 1996 kan du finde en uden for megen rust er det en fin bil som kører godt

http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=189100599&source=1

Smid nogle fede fælge på og du har en hurtig og velkørende bil som også har den fordel at den kører langt på literen og ikke burde koste det vilde at forsikre

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2007 kl. 02:53

Så nu.
Hvad med (B)ehagelig(M)onsterlækker(W)ild bil ?
Få din far til eje den.

http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=616201300&source=1

BMW er et mærke der bygget til at holde
Og her får du en fin ældre racer med udstyr.
Og den oser jo af GRRRRRRR.
Og gejl ? Tja. Den "ER" gejl !

Eller den her supermaskine. Og nysynet 7/2007.
Så kigger de nok liiiiige en gang eller to dine homies.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=129614&source=2
V12'er med 300hypper. Drop kaskoen. Og lev i nuet.
Den ER bare psyko.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-08-2007 kl. 19:41

MR2 VAR helt sikker en lækker lille bil, da den kom frem.
Men efterhånden er den altså over 20 år gammel, og den har højst sandsynligt fået tæsk i samtlige 20 år.
Det er der ingen biler, der kan holde til - heller ikke en MR2.
Jeg ville ikke ture købe den, med mindre jeg kunne finde en model med max 2-3 ejere, men det bliver svært.

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 23:17

Hej Lone "middelmådig" / "smålig".

Vi er altså nogen der kan lide biler. Rigtige biler.
Du skal bare bruge en C1 eller en Megane eller en anden trist leverpostejsbil. For dig er en bil et transportmiddel fra A til B. Forstår ikke helt hvad du vil herinde. Bilentusiast dét er du helt klart ikke. Du lyder meget som en mor til tre der er uh så bange for den farlige verden. Og Nej. Jeg er det modsatte af brøndby-fan. De må sgu godt rykke ned for min skyld.

Stakkels Lone-kone.
Jeg har en kandidat grad hvis du ved hvad det er ?
Ellers havde jeg nok ikke råd til en ordentlig bil. ;=)
Jeg hader smålighed og middelmådighed. Og jantelov.

Og dum. Ja. Det kan du selv være.
Har du egentlig selv været ude at køre i noget med mere end 100hk og føle kvalitet ? Altså uden at sige uh-pas på, nu kører du over 110 på motorvejen.
Suk. Jeg misunder ikke dit liv.
P.S. Er du Vejle fan? Det var synd de rykkede ned.

Profil slettet

Profil slettet

22-08-2007 kl. 00:08

Undskyld at jeg blev så ked at det og kaldte dig dum.
Fik det helt dårligt med at blive så gal.

Jeg tror nu nok den unge mand er klogere end de fleste er klar over. De unge i vores firma er ganske fornuftige. Undervurder dem ikke. Jeg synes nu alligevel at den unge mand skal prøve en rigtig vintage bil. Så han får et pust af bilglæde i denne leverpostejsverden. Det skulle du nu også. Selvom jeg tror du synes det er spild af tid at prøve biler man ikke SKAL købe. Men det gør jeg ikke. Jeg prøver biler HVER weekend. Ellers ved jeg jo ikke hvad jeg taler om, når der nævnes fordele/ulemper ved diverse biler.
Han købe en passende lille tøf-bil, der passer til hans økonomi.
Er han virkelig bil-fanatikker. Så er det en helt anden snak. Så ser vi ham sikkert nede på ringen.

Profil slettet

Profil slettet

22-08-2007 kl. 01:29

Men jeg tror nok han har hjernen med. Men den er da fed at prøve. Hvad med dig ? Tager du ikke ud og prøver lækre biler, som man ikke SKAL købe ? Prøv en dag. Det er utroligt givende, hvis man er bilentusiast/bilgal.
Jeg har prøvet temmelig mange biler. Hver søndag så har jeg en aftale med konen at jeg ser på biler. Jeg elsker simpelthen flotte lækre biler. Leverpostejsbiler som C Balingo og H Matrix giver mig bræk fornemmelser. Føj. Det burde være forbudt at opfinde sådan nogle grimmerter :=)

Livet skal leves. Tænk at gå gennem et helt eller halvt liv og ikke prøve en lækker bil. Det er næsten spildt i mine øjne. Der er selvfølgelig andet end biler i livet. Jeg er bare entusiat.

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2007 kl. 15:25

Flot frank kåre. Dum har du stavet rigtigt. Dygtigt.
Hvor mange inslag med fjols,idiot,dum osv er nu oppe på ?
Jeg tror at du holder regnskab.

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2007 kl. 15:28

Ja, ham frank. Han er mange steder med en eller anden tosse,dum,idiot,fjols,osv kommentar rundt om i basen.
Bare skriv ham på reminderen. Og så ellers bare ignorer ham.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2007 kl. 10:14

Har du ikke andet at give dig til end at sidde og svine andre til.
Hvordan havde du selv reageret hvis nogen havde kaldt dig både dum og uintelligent....skal vi prøve.?
Kaare: DU ER DUM OG UINTELLIGENT..!!!

Og til dig der ikke tør vise sit navn...Få nogen nosser eller hold
dig fra tasterne..!!!

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

26-09-2008 kl. 21:10

Hej Andreas - Jeg har også været i din situation for ca. 10 år siden. Den gang endte det med sjov men meget værkstedsbesøgende Citroen AX GT. En bil med en sjov og larmende 90 hk. motor, som kun havde 700 kg at slæbe på...plastikbil - godt jeg ikke kørte galt i den. Sjov, men altså kun når den ikke var på værksted.

Prøv at få fat i aprilnummeret af FDM's MOTOR - og skynd dig at blive medlem, det tjener sig hurtigt hjem bl.a. pga. billig autohjælp. Som medlem for du netadgang til en masse materiale. I aprilnummeret har de et tema om nye unge bilister. Med de nuværende forsikringstilbud som de fleste nybilhandlere tilbyder i forskellige former vil det oftest være billigst at købe en helt ny bil til 150.000 frem for en brugt til 50.000. Der skal selvfølgelig lånes nogle penge, men renterne er ikke voldsomme for tiden, bare hold øje med ÅOP, (Årlige Omkostninger i Procent)

Det kan lyde lidt mærkeligt, men det er fakta og så slipper du for uforudsete værkstedsudgifter i hvert fald de første 2-7 år, alt efter garantilængde.

Nogle forsikringsselskaber kræver at unge deltager i ekstra kørekursus for at få billig forsikring, men det er jo kun en fordel at få lidt ekstra tid til prøve grænser på et anlæg. Nogle kræver også hastighedssladrehank – men sædvanligvis kun i tilfælde af uheld, at man skal betale forøget selvrisiko, hvis man har kørt for stærkt. Til gengæld sparer man MEGET på præmien.

Hvis du tænker på at køre i fars forsikring kan det se billigt ud, men det kan give vældige problemer med forsikringsselskabet hvis uheldet er ude. Og du skal jo før eller siden have optjent noget anciennitet - så det er med at komme i gang.

Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at drømme om de rendyrkede sportsbiler i første omgang – de er ikke til at forsikre med din alder.

Men f.eks. Suzuki Swift, er en ret sportslig bil, med godt 90 hk. Til godt 130.000. Eller kig evt. efter en Mazda 2/Ny Ford Fiesta (samme bil). Den er noget lettere end de fleste konkurrenter og det giver mere skub og bedre balance.

Suzuki tilbyder vist endda billig forsikring på nyere brugte biler.

Der kan selvfølgelig lyde lidt kedeligt, men kig efter gardinairbags og ESP/ESC, der nemt kan redde dig fra en kedelig/dyr/farlig snurretur – hvis du har sat penge af til ordentlige dæk, herunder selvfølgelig vinterhjul. Sne/iskørsel er for øvrigt noget af det sjoveste – og her gør hestekræfterne næsten ingen forskel.

Så gem de ”rigtige” sportsbiler til du har optjent lidt ancienitet og brug de sparede penge på nogle ture på gocartbane eller en weekend på en racerbane. Så er sandsynligheden for at miste kortet også lidt mindre I får jo ikke så lang snor som nystartede.

Hvis du holder fast i de gamle biler, skal du holde dig fra de ældre franske, medmindre du køber af en ven der kan stå inde for at det ikke er en mandagsbil (der har været/er mange mandage i Frankrig/Italien) Honda og Toyota er som regel driftsikre, men Hondaen kan være dyr i dele.

Det blev lidt langt – God jagt.