Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-08-2007 kl. 10:00

Hej Johnni.

Nu skriver du ikke noget om, om du kan nøjes med en bil med 2-3 sæder og dermed på gule plader.
Men hvis du kan det, vil jeg anbefale en Toyota Sportsvan TD eller lignende.
Den kører fint, så man kan holde til de lange ture, og der er masser af plads til surfudstyr.
Bilen kan sagtens findes indenfor dit budget, og er iøvrigt kendt for at være meget stabil og holdbar.

Søren..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2007 kl. 10:10

Hej!

Nu ved jeg ikke om det skal være på gule eller hvide plader, men du kommer langt for 70k med gule plader - der er selvfølgelig lige det med de 5000 kr ekstra om året for privat anvendelse af bilen (den berømte/berygtede misundelsesafgift).

Jeg søgte på momsfri varebil, max pris 70000, og ikke ældre end 1997, og her er noget af det, som jeg ville gå efter:

Citroën Xsara Picasso 2,0 hdi (der var flere at vælge imellem - godt for dig som køber)

Opel Zafira 2,0 dti flexivan (dem er der også mange af - kører ikke så langt på literen som Picasso'en, på papiret ihvertfald)

Så faldt jeg over denne Peugeot Partner - prisen er så lav, at det ligner en fejl:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=618100333&source=1

Toyota Sportsvan 2,2 td (dem er der også mange af - lidt dyrere end de andre, men Toyota plejer at være en holdbar vare. Ikke så god brændstoføkonomi som de andre - igen på papiret, altså..)

Så er der også en masse Suzuki Grand Vitara, men hvis du ikke har brug for en firehjulstrækker, vil jeg ikke anbefale det.

Så er der selvfølgelig også et hav af alm. kassevogne, men de kører i hvert fald ikke LAAAAANGT på literen ;-)

Jeg prøvede også at lave samme søgning i kategorien "Personbil", men de biler, der kunne have relevans for dig havde næsten alle sammen kørt over 300000 km. Så ville jeg hellere lede efter en benzinbil (en del af dem kører faktisk ok på literen).

Men god fornøjelse!

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg