Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-08-2007 kl. 22:37

nej, de skide forhandlere laver ikke en pind når det kommer til stykket - synes ikke de skal kunne sælge bilerne dyrere. Det er dem som holder priserne oppe på de brugte.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

13-08-2007 kl. 15:49

må være det optimale.
Husk på at både køber og sælger således får noget ud af "besværet".
Men det er svært helt at gennemskue hvad forhandlerne går efter. Jeg har på selvsamme bil oplevet bud der svingede 20%, hvilket jeg synes er meget. Især når de fleste ta'r afsæt i den samme "sorte bog".

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-08-2007 kl. 16:56

Det er klart, at forhandleren ikke kan give mere for bilen, end at han kan sælge den igen og tjene mindst 20.000 kr. Der skal trods alt være lidt i det for ham også + han skal have penge til at betale for evt. reparationer indenfor garantien / reklamationsretten.

Men når det så er sagt, så har du helt ret i, at mange sætter deres bil privat tilsalg til en helt urealistisk høj pris.
Det er som om, at mange ikke har et fornuftigt forhold til, hvad deres bil egentlig er værd.
Jeg tror simpelthen at det skyldes, at mange har svært ved at se i øjnene, at den bil de købte for to år siden for 100.000 kr, nu kun er 50.000 kr værd.

Selvfølgelig skal en privat bil koste mindre end samme bil hos en forhandler. Jeg mister trods alt min reklamationsret, hvis jeg køber privat, og den er altså noget værd.