Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2007 kl. 12:32

Hej Merete.

Hvis du virkelig vægter det miljøvenlige højt, kommer du vel ikke udenom VW Lupo 3L.
Denne bil har igennem en årrække nærmest defineret standarden for miljøvenlige biler, hvilket det danske afgiftsystem også belønner ved at gøre bilen næsten gratis i ejerafgift.
Man skal heller ikke køre mange km årligt, før man kommer til at nyde bilens forbrug på kun 3 liter diesel per 100 km. 33 km/l gøres simpelthen ikke bedre pt.

Eneste reelle alternativ til denne model er vel egentlig Audi A2 3L, men den finder du ikke til under 100.000 kr.

God fornøjelse.
Søren..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2007 kl. 12:50

Hej Merete.

Ja, det er nok bare fordomme.
Getz har faktisk ry for at være en holdbar lille bil, så det ville jeg ikke være nervøs for.
Der er nok næsten større chance for, at der kan blive lidt problemer med Lupo'en.

Du kan dog ikke forvente, at Getz'en kører nær så langt på literen som Lupo'en, men det kommer selvfølgelig meget an på dit kørselsbehov, om det er afgørende.

Du skal være opmærksom på, at du nu efter afgiftnedsættelsen kan få en helt ny bil til et stykke under 100.000 kr, så måske det er værd at overveje.
Du kunne f.eks. se på en ny Kia Picanto eller en Ford Ka. De koster begge under 100.000 kr.

Min personlig favorit er nok Fiat Grande Punto diesel, som du kan købe helt ny til kr 125.000.
Det er en meget lækker og velkørende bil, og den er samtidig ret økonomisk.
Godt nok ligger den 25.000 kr over dit budget, men da den jo er helt ny, kan du belåne den over en længere periode, og den bliver dermed ikke dyrere for dig i de månedlige afdrag.
Der imod sparer du udgiften til uheldige reparationer i garantiperioden, og du får en helt ny bils sikkerhed.
Det synes jeg klart, at du skal overveje.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2007 kl. 13:18

Hej igen Merete.

Jeg glemte lige at nævne, at du skal tænke meget over forsikringen, når du køber din første bil.
Også denne del taler for en helt ny bil, da det pt. er ret populært for bilforhandlerne at sælge nogle ret billige forsikringer med de nye biler.
Det kan være en god og billig måde at komme ind på forsikringsmarkedet.
Hvis man regner lidt på det, så kan en sænkning af forsikringspræmien fra f.eks. 12.000 til 6.000 kr/årligt, jo faktisk betale ca. 3 måneders afdrag på din nye bil.