Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-08-2007 kl. 12:48

En mulighed kunne være en Ford Ka.
Det vigtigste er her klart, at finde en model uden rust.
Det kan godt lade sig gøre til ca. 30.000 kr.
Så er bilen ca. 10 år gammel, og har kørt max 150.000 km.
Hvis du kan holde rusten væk, kan den sagtens holde i de 5 år uden store udgifter.
Samtidig er forsikring og afgift billig, ligesom benzinforbruget er fornuftigt.

Andre alternativer kunne være Suzuki Alto aller den gamle Swift.
Dem kan du også finde fra sidst i 90'erne, indenfor dit budget.
Men jeg vil dog mene, at Ka'en kører væsentlig bedre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

10-08-2007 kl. 14:57

Hej Morten!

Jeg synes at Sørens forslag om en Ka lyder meget fornuftigt. Skulle jeg personlig finde en lille billig bil til ca. 30.000,- ville jeg også gå efter en Ka. Reservedele er meget billige og teknikken gammel men velafprøvet. Det er faktisk en lille dejlig velkørende bil. Du kunne måske overveje at importere een fra Tyskland - de står MEGET billigt til salg på www.mobile.de fra 500 EUR. Ofte er det meget veludstyret modeller med servostyring samt aircon. Men jeg ved ikke hvad den løber i med afgifter.

Ellers kunne en Hyundai Accent 1,3 LS også være en mulighed. Der er mange til salg med over 300.000 km på klokken. Så mekanisk en meget sund bil - men køremæssigt ingen ophidende oplevelse!.

Tror du får mest for pengene ved at købe privat. Men du skal have een med der har forstand på biler samt gå efter en nysynet bil. Tag hjem til sælger og se hvordan han/hun bor. Er haven holdt, hækken klippet ovs. fortæller måske også lidt om, hvordan bilen har været behandlet.

Mvh

Morten

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

11-08-2007 kl. 10:20

En skoda Octavia må være det mest fornuftige, har tidligere set dem til lige over 30000,- de er fra 1997 galvaniseret og i princippet det samme som en golf 4, som er væsentlig dyrere.
skal der i forb. med syn på de andre foreslået laves rust for 10-20000, som helt sikkert er tilfældet over de næste 5 år, ja så er totaløkonomien væk.
vil du være ekstra sikker så find en pæn/velholdt octavia gerne en GLX = meget udstyr. og ofrer en undervognsbeh. så har du bil i 5 år og mere til. har selv haft 2 brugte over 4 år ud over alm service er der ofret 650,-.

Profil slettet

Profil slettet

11-08-2007 kl. 22:59

Thomas Pedersen - Billigste skoda her på siden står til 41500, synes da det er meget over 30.000... Et bud kunne være en mazda 323, det er dejlig bil, hvor rusten er problemet, men mekanisk en rigtig god bil...

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

11-08-2007 kl. 23:52

der har lige været en næsten nysynet Skoda Octavia LX med 75hk til 33000,- men man skal nok være hurtig.

Profil slettet

Profil slettet

12-08-2007 kl. 09:03

Flere gode muligheder
Daihatsu cuore= meget billig ejerafgift
Suzuki alto "nyeste model" = meget billig ejerafgift
En ny Chevy matiz = meget billig forsikring.
alle er måske lidt dyre end 30000 men pengene er givet godt ud, lad være med at falde for fristelsen med et stort gammelt billigt lokum af en skoda eller ford, de æder alle dine su penge op i løbende omkostninger.

Skulle jeg vælge blev det cuoren det er en meget god lille bil hvor der også er plads til familiens første + en barnevogn (egen erfaring).