Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 09:14

Er det primært dig selv, der skal køre i bilen, eller skal bagsædet ofte i brug? Kia'en er jo en klasse større (og har 40 ekstra dieselheste at gøre med), som i hvert fald retfærdiggør merprisen. Men hvis du ikke har brug for pladsen er fiat'en sikkert tilstrækkelig - og de er gode til det der med dieselmotorer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Rune Boa Nielsen

Rune Boa Nielsen
bruger siden
15-11-2004

08-08-2007 kl. 11:24

Hvis jeg valgte med hjertet, ville det nok blive Fiat'en. Men nu har jeg selv tidligere haft Fiat - og ved at der dels kan være en del problemer med dem, men værst: De taber frygteligt i værdi pga. det ringe image.

Umiddelbart tror jeg at du får et meget mindre værditab i en Kia - da sådan en dieselsvend fortsat vil være mange penge værd om f.eks. tre år hvor den jo fortsat har 4 års garanti (det ville jeg som brugtkøber i hvert fald godt give noget for).

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 22:28

Ifølge min smag er Fiat Punto'en en smuk bil - også smukkere end Kia Cee'd. Jeg tror Punto'en får en lav afskrivning, da nyvognsprisen er rimelig, kvaliteten af interiøret er god og den kører godt. Desuden bruger den meget lidt brændstof - og det er noget brugtvognskøbere ligger vægt på.

Jeg synes efterhånden koreanske biler er blevet alt for højt prisat. Og det kommer nok til at koste på afskrivningen. Efter at sammenlignet forskellige konkurrenter på nettet, er jeg overrasket over, at forskellen nogle gange begrænser sig til ca. 14.000 kr.

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

09-08-2007 kl. 09:41

Hej Henrik!

Hvad har du hørt omkring at diesel bliver ligeså dyrt som benzin?. Pga. forhøjelse af afgifter eller?.

Mvh Morten

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 22:40

Jeg ville personligt vælge Fiat'en. Den lille dieselmotor trækker godt og er sparsom. Og endelig kan jeg bedre lide designet på Fiat'en og køreoplevelsen er også god. Men i sidste ende er det jo en smagssag, så ud og prøv dem.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-08-2007 kl. 12:40

Det må være størrelsen, der afgør dit valg.
Dvs. at hvis du kan nøjes med Fiat'ens størrelse, så vælg den og spar lidt penge.
Men hvis du har brug for den større Kia, så er det dumt at gå på kompromis og købe Fiat'en.